1.
Przekazywanie jednostkom ochrony przeciwpożarowej, zwanym dalej „jednostkami”, informacji
o pożarach, klęskach żywiołowych i innych miejscowych zagrożeniach oraz koordynację
i organizację prowadzenia działań ratowniczych zapewniają:
1)
Krajowe Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności, zwane dalej „Krajowym
Centrum” - w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej;
2)
wojewódzkie stanowisko koordynacji ratownictwa, zwane dalej „wojewódzkim stanowiskiem”
- w komendach wojewódzkich Państwowej Straży Pożarnej;
3)
powiatowe (miejskie) stanowisko kierowania, zwane dalej „powiatowym (miejskim) stanowiskiem”
- w komendach powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej;
4)
punkty alarmowania - w jednostkach.
2.
Punkty alarmowania, o których mowa w ust. 1 pkt 4, zapewniają przekazywanie jednostkom
informacji o pożarach, klęskach żywiołowych i innych miejscowych zagrożeniach lub
wspomagają proces decyzyjny kierującego działaniem ratowniczym, zwanego dalej „kierującym”,
w oparciu o zintegrowaną łączność z powiatowym (miejskim) stanowiskiem oraz prowadzą
dokumentację operacyjną zawierającą przebieg i analizę działań ratowniczych.