Podczas badania typu oraz podczas legalizacji jednostkowej zbiornika zainstalowanego
na pojeździe drogowym należy:
1)
sprawdzić zgodność dokumentacji zbiornika z wymaganiami, o których mowa w § 4, § 7
ust. 4, § 8 ust. 1 i 4-6, § 9 ust. 2, § 10 ust. 1 i 3, § 11, § 15 ust. 4 i 5, § 16,
§ 17 ust. 2, § 18, § 20 i 21, § 26-28, § 29 ust. 1, 2a i 3, § 30-33 oraz § 35 ust.
3;
2)
dokonać oględzin zewnętrznych zbiornika w celu sprawdzenia spełnienia wymagań, o których
mowa w § 4, § 7 ust. 4, § 8 ust. 1 i 4-6, § 9 ust. 2, § 10 ust. 1 i 3, § 11, § 15
ust. 4 i 5, § 16, § 17 ust. 2, § 18, § 20 i 21, § 26-28, § 29 ust. 1, 2a i 3 oraz
§ 30-33;
3)
sprawdzić spełnienie wymagań, o których mowa w § 6 ust. 3, § 12 ust. 2, § 17 ust.
1, § 26 ust. 3, § 35 ust. 3, § 36 pkt 2-5, § 38 oraz § 40 ust. 5;
4)
napełnić każdą z komór zbiornika cieczą do maksymalnej wysokości napełnienia i wydać
z każdej z komór zbiornika ciecz dawkami o objętości zawartej w zakresie od dwukrotności
dawki minimalnej do trzykrotności dawki minimalnej w celu sprawdzenia wymagania określonego
w § 34 ust. 2 pkt 1 oraz wydać ciecz dawkami minimalnymi w celu sprawdzenia wymagania
określonego w § 34 ust. 3;
5)
sprawdzić spełnienie wymagania, o którym mowa w § 34 ust. 2 pkt 2;
6)
sprawdzić spełnienie wymagania, o którym mowa w § 34 ust. 4, dla komory zbiornika
w czterech pozycjach ukośnych o stanie napełnienia pomiędzy 15% a 30% i 70% a 90%
pojemności nominalnej zbiornika.