Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu
społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 167,
poz. 1322, z późn. zm.
2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r.
Nr 257, poz. 1725, z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 122, poz. 696 i Nr 138, poz. 808
oraz z 2012 r. poz. 637.) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Płatnik składek, po otrzymaniu wniosku, kompletuje dokumentację niezbędną do ustalenia
uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego, spowodowanego wypadkiem przy pracy lub chorobą
zawodową, w szczególności:
2)
prawomocny wyrok sądu pracy;
4)
decyzję o stwierdzeniu choroby zawodowej;
5)
zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza, pod którego opieką znajduje się
ubezpieczony;
6)
odpis aktu zgonu - w przypadku zgonu osoby, która uległa wypadkowi przy pracy, lub
u której stwierdzono chorobę zawodową.
§ 3.
Płatnik składek, po zakończeniu leczenia i rehabilitacji przez ubezpieczonego, przekazuje
wniosek wraz ze skompletowaną dokumentacją, o której mowa w § 2, terenowej jednostce
organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zwanego dalej „Zakładem”, właściwej
ze względu na miejsce zamieszkania ubezpieczonego, w celu skierowania ubezpieczonego
na badanie przeprowadzane przez lekarza orzecznika Zakładu.
§ 5.
Zakład ustala, w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wniosku, termin badania ubezpieczonego
przez lekarza orzecznika.
§ 7.
Przy orzekaniu o stałym lub długotrwałym uszczerbku na zdrowiu w związku z chorobą
zawodową, lekarz orzecznik jest związany decyzją organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej
o stwierdzeniu choroby zawodowej.
Do orzekania przez komisje lekarskie stosuje się odpowiednio przepisy § 6-11.
§ 12.
Orzeczenie lekarza orzecznika otrzymuje ubezpieczony.
§ 13.
Wypłata jednorazowego odszkodowania jest dokonywana w trybie przewidzianym dla wypłaty
świadczeń określonych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
Społecznych.