Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrówz dnia 22 sierpnia 2014 r.w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 4 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska   (Dz. U. z 2013 r. poz. 686 i 888 oraz z 2014 r. poz. 1101) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 2.

Wydane przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia zarządzenia i decyzje określające organizację i zadania Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz udzielone pełnomocnictwa zachowują moc do czasu wydania nowych, na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do rozporządzenia.

§ 3.

§ 4.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1)
Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 186, poz. 1554, z 2004 r. Nr 262, poz. 2605, z 2007 r. Nr 21, poz. 126, z 2008 r. Nr 41, poz. 244, z 2009 r. Nr 108, poz. 899 oraz z 2010 r. Nr 174, poz. 1181.

Załącznik   -   Statut Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska

§ 1.

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, zwany dalej „Głównym Inspektoratem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zwanego dalej „Głównym Inspektorem”, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.

§ 2.

1.

Główny Inspektor kieruje Głównym Inspektoratem przy pomocy Zastępcy Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1.

2.

Zakresy czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Główny Inspektor.

3.

Główny Inspektor może upoważniać osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Głównego Inspektoratu, do podejmowania decyzji w jego imieniu, w określonych przez niego sprawach.

§ 3.

Główny Inspektor może powoływać komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze doraźnym, określając nazwę, skład osobowy, cel powołania, zakres zadań i tryb działania tych organów.

§ 4.

1.

W skład Głównego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1)

Departament Inspekcji i Orzecznictwa;

2)

Departament Kontroli Rynku;

3)

Departament Monitoringu i Informacji o Środowisku;

4)

Departament Organizacji i Procedur;

5)

Krajowe Laboratorium Referencyjne i Wzorcujące z siedzibą w Krakowie;

6)

Wydział Administracyjny;

7)

Wydział Finansowy;

8)

Wydział Informatyzacji Inspekcji;

9)

Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego;

10)

Wydział Współpracy Międzynarodowej i Promocji Inspekcji;

11)

Stanowisko do spraw Kontroli i Audytu Wewnętrznego.

2.

Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, określa regulamin organizacyjny nadany przez Głównego Inspektora na wniosek dyrektora generalnego.

3.

Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi, o których mowa w ust. 1, rozstrzyga Główny Inspektor.