1.
Minimalna suma gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej w okresie nie dłuższym niż 12
miesięcy wynosi 0,6% całkowitej kwoty transakcji płatniczych wykonanych przez biuro
usług płatniczych w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym umowa gwarancji
bankowej albo ubezpieczeniowej jest zawierana, nie mniej jednak niż równowartość w
złotych 1200 euro.
2.
W przypadku gdy umowa gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej jest zawierana na okres
dłuższy niż 12 miesięcy, kwota minimalnej sumy gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej,
ustalona zgodnie z ust. 1, jest za każdy kolejny miesiąc następujący po okresie 12
miesięcy zwiększana o 0,05% całkowitej kwoty transakcji płatniczych wykonanych przez
biuro usług płatniczych w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym umowa
gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej jest zawierana, nie mniej jednak niż o równowartość
w złotych 100 euro za każdy taki miesiąc.
3.
Równowartość w złotych kwot, o których mowa w ust. 1 i 2, jest ustalana przy zastosowaniu
średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku,
w którym umowa gwarancji bankowej albo ubezpieczeniowej jest zawierana.
4.
W przypadku biura usług płatniczych rozpoczynającego działalność w zakresie usług
płatniczych całkowitą kwotę transakcji płatniczych, o której mowa w ust. 1 i 2, określa
się na podstawie programu działalności i planu finansowego, o których mowa w art. 120 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.