1.
Minimalna suma gwarancyjna w okresie ubezpieczenia nie dłuższym niż 12 miesięcy, w
odniesieniu do jednego zdarzenia i wszystkich zdarzeń, których skutki są objęte umową
ubezpieczenia, wynosi 0,6% całkowitej kwoty transakcji płatniczych wykonanych przez
biuro usług płatniczych w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym umowa
ubezpieczenia jest zawierana, nie mniej jednak niż równowartość w złotych 1200 euro.
2.
W przypadku gdy umowa ubezpieczenia jest zawierana na okres dłuższy niż 12 miesięcy,
kwota minimalnej sumy gwarancyjnej, ustalona zgodnie z ust. 1, jest za każdy kolejny
miesiąc następujący po okresie 12 miesięcy zwiększana o 0,05% całkowitej kwoty transakcji
płatniczych wykonanych przez biuro usług płatniczych w okresie 12 miesięcy poprzedzających
miesiąc, w którym umowa ubezpieczenia jest zawierana, nie mniej jednak niż o równowartość
w złotych 100 euro za każdy taki miesiąc.
3.
Równowartość w złotych kwot, o których mowa w ust. 1 i 2, jest ustalana przy zastosowaniu
średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku,
w którym umowa ubezpieczenia jest zawierana.
4.
W przypadku biura usług płatniczych rozpoczynającego działalność w zakresie usług
płatniczych całkowitą kwotę transakcji płatniczych, o której mowa w ust. 1 i 2, określa
się na podstawie programu działalności i planu finansowego, o których mowa w art. 120 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.