1.
Ewidencję prowadzi się w układzie obrębów ewidencyjnych gruntów, zwanych dalej „obrębami”.
2.
Dla każdego obrębu sporządza się imienny wykaz wód, urządzeń oraz zmeliorowanych gruntów
według wzorów, które są określone w załącznikach nr 3-6 do rozporządzenia.
3.
Wody i urządzenia melioracji wodnych podstawowych oraz zmeliorowane przez nie grunty
ujmuje się w wykazach obejmujących cały obręb.
4.
Wykazy urządzeń melioracji wodnych szczegółowych oraz zmeliorowanych przez nie gruntów
są sporządzane oddzielnie dla każdego obiektu znajdującego się na terenie danego obrębu.
5.
Pojedyncze budowle i urządzenia melioracji wodnych szczegółowych, niewchodzące w skład
obiektów, oraz zmeliorowane przez nie grunty, znajdujące się na terenie danego obrębu,
ewidencjonuje się łącznie w jednym wykazie.
6.
Dane ujęte w poszczególnych wykazach, po zgrupowaniu w układzie rubryk książki, podlegają
wpisaniu na odpowiednich jej arkuszach.
7.
Zbiorcze zestawienie książki sporządza się dla poszczególnych obrębów oraz jednostek
podziału terytorialnego, a w razie potrzeby także dla innych jednostek.
8.
Dla każdej gminy sporządza się wykaz obrębów, na terenie których występują urządzenia
melioracji wodnych szczegółowych lub obszary, na które urządzenia te wywierają korzystny
wpływ, wraz z zaznaczeniem, w ramach jakich obiektów były wykonywane, według wzoru,
który jest określony w załączniku nr 7 do rozporządzenia.