1.
Rejestr gmin prowadzony jest w formie elektronicznej.
2.
Rejestr gmin składa się z:
1)
Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy ulic;
2)
Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy miejscowości i obiektów
fizjograficznych.
3.
Każdej gminie wpisywanej do Rejestru gmin przypisuje się kolejny numer w Rejestrze,
rozpoczynający się od symbolu odpowiednio: „NU/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru,
o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oraz „NM/nn” dla gmin wpisywanych do Rejestru, o którym
mowa w ust. 2 pkt 2, gdzie „nn” oznacza kolejny numer pozycji w danym Rejestrze.
4.
W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, informacje są wprowadzane odrębnie dla
każdej gminy i obejmują:
1)
numer pozycji, pod jaką wpisywana jest gmina;
2)
nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3)
nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
5)
ogólną liczbę mieszkańców gminy;
6)
ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy
należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane
dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
7)
datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie nadania dodatkowych nazw ulic;
8)
datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie
gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
9)
datę wpisania gminy do Rejestru gmin.
5.
W Rejestrze, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, informacje są wprowadzane odrębnie dla
każdej dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego. Każdej dodatkowej
nazwie przypisuje się numer składający się z numeru gminy, o którym mowa w ust. 3,
oraz numeru pozycji, wynikającej z kolejności ustalania dodatkowych nazw w danej gminie.
6.
Zakres informacji wprowadzanych do Rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:
1)
numer przypisany dodatkowej nazwie miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
identyfikator Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych;
2)
nazwę województwa, na którego obszarze znajduje się gmina;
3)
nazwę powiatu, na którego obszarze znajduje się gmina;
5)
datę podjęcia oraz numer uchwały rady gminy w sprawie złożenia wniosku o wpisanie
gminy do Rejestru gmin, na obszarze których używane są dodatkowe nazwy;
6)
oznaczenie rodzaju nazwy (nazwa miejscowości, nazwa obiektu fizjograficznego);
7)
ogólną liczbę mieszkańców gminy;
8)
ustaloną na podstawie wyników ostatniego spisu powszechnego liczbę mieszkańców gminy
należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, w języku której są proponowane
dodatkowe nazwy, albo liczbę mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym;
9)
w przypadku miejscowości zamieszkanej - liczbę mieszkańców tej miejscowości biorących
udział w konsultacjach oraz liczbę mieszkańców miejscowości biorących udział w konsultacjach,
którzy opowiedzieli się za wprowadzeniem dodatkowej nazwy miejscowości;
10)
urzędową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego;
11)
dodatkową nazwę miejscowości lub obiektu fizjograficznego, zapisaną w języku mniejszości;
język, w którym została ustalona dodatkowa nazwa;
12)
adnotacje dotyczące opinii:
a)
zarządów województw, na których terenie znajduje się obiekt fizjograficzny, dla którego
ustalana jest dodatkowa nazwa w języku mniejszości lub w języku regionalnym,
c)
Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych;
13)
datę wpisu dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego do Rejestru
gmin;
14)
datę wykreślenia dodatkowej nazwy miejscowości lub obiektu fizjograficznego z Rejestru
gmin.