1.
Kierownik zespołu kontrolnego, na podstawie ustalonego stanu faktycznego i prawnego,
w przypadku przeprowadzenia:
1)
kontroli planowej lub doraźnej, sporządza protokół kontroli, zwany dalej „protokołem”,
którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia;
2)
kontroli sprawdzającej, sporządza sprawozdanie z kontroli, zwane dalej „sprawozdaniem”,
którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2.
Protokół oraz sprawozdanie podpisują kierownik zespołu kontrolnego i kierownik jednostki
kontrolowanej lub osoba przez niego pisemnie upoważniona.
3.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego pisemnie upoważniona może
odmówić podpisania protokołu lub sprawozdania.
4.
Kierownik zespołu kontrolnego sporządza dokument, w którym odnotowuje odmowę, w postaci
papierowej albo elektronicznej, w zależności od postaci, w jakiej prowadzona jest
dokumentacja, oraz przyczynę odmowy podpisania protokołu lub sprawozdania, wskazując
przy tym odpowiednio numer protokołu lub sprawozdania, którego dotyczy odmowa.
5.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego pisemnie upoważniona może
zgłosić na piśmie zastrzeżenia lub wyjaśnienia dotyczące ustaleń zawartych w protokole
lub sprawozdaniu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu lub sprawozdania.