|
|
OŚWIADCZENIE O STANIE RODZINNYM, MAJĄTKU, DOCHODACH I ŹRÓDŁACH UTRZYMANIA
|
|
POUCZENIE
|
|
1)
Druk należy wypełnić czytelnie, dokonując wpisów bez skreśleń i poprawek.
|
|
2)
Każdą rubrykę niezacieniowaną należy wypełnić przez wpisanie odpowiedniej treści.
|
|
3)
Jeżeli oświadczenie nie będzie zawierało wszystkich wymaganych danych, wnioskodawca
zostanie zobowiązany do poprawienia lub uzupełnienia oświadczenia w terminie tygodniowym
od dnia otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie terminu przewodniczący zwraca
wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych.
|
|
4)
Jeżeli nie jest możliwe wpisanie wszystkich danych w druku, należy umieścić te dane
na dodatkowej karcie formatu A4, ze wskazaniem uzupełnianej rubryki. Pod dodaną treścią
należy złożyć podpis.
|
|
5)
Dane w oświadczeniu należy wpisać według stanu istniejącego w dniu jego sporządzenia.
|
|
6)
Sąd może zarządzić stosowne dochodzenie, jeżeli na podstawie okoliczności sprawy
lub oświadczeń strony przeciwnej powziął wątpliwości co do rzeczywistego stanu majątkowego
strony domagającej się zwolnienia od kosztów sądowych lub z niego korzystającej (art.
109 ust. 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 90, poz. 594, z późn. zm.)).
|
|
7)
Stronę, która uzyskała zwolnienie od kosztów sądowych na skutek świadomego podania
nieprawdziwych okoliczności, sąd skaże na grzywnę w wysokości do 1000 złotych; niezależnie
od jej obowiązku uiszczenia grzywny strona powinna uiścić wszystkie przepisane opłaty
i pokryć obciążające ją wydatki. Osobę, która ponownie zgłosiła wniosek o zwolnienie
od kosztów sądowych, świadomie podając nieprawdziwe okoliczności o stanie rodzinnym,
majątku, dochodach i źródłach utrzymania, sąd, odrzucając wniosek, skazuje na grzywnę
w wysokości do 2000 złotych (art. 111 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych
w sprawach cywilnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 90, poz. 594, z późn. zm.)).
|
|
1. Sąd, do którego jest składane oświadczenie
|
|
(nazwa i siedziba sądu, ewentualnie również właściwy wydział)
|
|
|
|
2. Sygnatura sprawy
|
|
(wpisuje się, gdy oświadczenie jest składane po złożeniu pozwu lub wniosku)
|
|
|
|
3. Dane osoby składającej wniosek
|
|
Imię i nazwisko, numer PESEL, a w wypadku przedsiębiorców dodatkowo NIP
|
|
(w razie nieposiadania numeru PESEL należy podać imię ojca i imię matki; w razie nieposiadania
NIP-u należy podać informację o jego braku)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Stan rodzinny
|
|
(należy wpisać dane osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z wnioskodawcą:
małżonka lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu z wnioskodawcą, wstępnych, zstępnych
i osób pozostających w stosunku przysposobienia lub pod opieką wnioskodawcy, powinowatych)
|
|
Imię i nazwisko
|
Data urodzenia
|
Rodzaj stosunku łączącego wskazaną osobę z wnioskodawcą
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Majątek
|
|
(należy wpisać stan majątkowy wnioskodawcy, wskazując jednocześnie tytuł prawny (np.
własność, użytkowanie wieczyste); jeżeli przedmioty wchodzące w skład majątku są przedmiotem
współwłasności lub współużytkowania wieczystego, należy w stosunku do każdego z nich
podać udział lub zaznaczyć, że wchodzą w skład majątku objętego małżeńską wspólnością
majątkową)
|
|
Nieruchomości
|
|
nieruchomość przeznaczona do stałego zamieszkiwania przez wnioskodawcę (nieruchomość
zabudowana domem mieszkalnym lub mieszkanie)
|
|
(należy podać adres, powierzchnię działki, domu, mieszkania w m2 i szacunkową wartość)
|
|
|
|
nieruchomość rolna
|
|
(należy podać adres, powierzchnię w hektarach, szacunkową wartość i sposób rolniczego
wykorzystania; jeżeli nieruchomość stanowi gospodarstwo rolne, należy wskazać osobno
powierzchnię gruntów rolnych i leśnych, liczbę budynków, liczbę i rodzaj urządzeń
służących do produkcji, liczbę i rodzaj inwentarza żywego)
|
|
|
|
inne nieruchomości
|
|
(należy podać adres, powierzchnię w hektarach lub w m2, szacunkową wartość i sposób wykorzystania)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pozostały majątek
|
|
oszczędności
|
|
(należy wpisać wartość nominalną i walutę kwot znajdujących się na rachunkach bankowych
oraz posiadanych zasobów pieniężnych w gotówce)
|
|
|
|
papiery wartościowe i inne prawa majątkowe, np. udziały, polisy inwestycyjne, jednostki
uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych, polisolokaty
|
|
(należy wpisać rodzaj i wartość nominalną lub szacunkową)
|
|
|
|
wierzytelności
|
|
(w przypadku wierzytelności pieniężnych należy wpisać należność (kwotę pieniężną)
przypadającą od innej osoby lub osób oraz termin, w jakim powinna być zapłacona; w
przypadku wierzytelności niepieniężnych należy podać obowiązek niepieniężny, który
ma spełnić inna osoba lub osoby, jego wartość szacunkową i termin jego spełnienia;
należy także wskazać sposób zabezpieczenia wierzytelności, np. weksel, hipoteka, przewłaszczenie
na zabezpieczenie)
|
|
|
|
inne przedmioty wartościowe (ruchomości) o wartości wyższej niż 5000 zł, np. samochody i inne pojazdy mechaniczne, maszyny, urządzenia elektroniczne, biżuteria,
sprzęt RTV i AGD
|
|
(należy wpisać nazwę, rodzaj/typ, rok produkcji oraz szacunkową wartość każdego przedmiotu
odrębnie)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(należy wpisać odrębnie dla każdej osoby wszystkie dochody i źródła utrzymania np.
z tytułu wynagrodzenia za pracę, emerytury, renty, działalności wykonywanej osobiście
- w tym z wykonania umów cywilnoprawnych, pełnienia obowiązków społecznych lub obywatelskich,
zasiadania w zarządach, radach nadzorczych i komisjach osób prawnych, z praw autorskich,
pokrewnych, praw własności przemysłowej oraz innych praw twórcy, z najmu, dzierżawy,
dywidend, dopłat do produkcji rolniczej i działów specjalnych produkcji rolnej, alimentów)
|
|
Imię i nazwisko
|
Z jakiego tytułu
|
Dochód miesięczny/roczny netto (należy podać wysokość dochodu i właściwy okres rozliczeniowy)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Zobowiązania i stałe wydatki
|
|
(należy wpisać np. kredyty, pożyczki, raty leasingowe, alimenty, czynsze najmu, dzierżawy,
koszty ponoszone na mieszkanie, opłaty za media, koszty leczenia, rehabilitacji, ubezpieczenia
majątku)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Miejscowość i data
|
|
|
|
10. Podpis wnioskodawcy
|
|
|
|
|
|
|