1.
Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych przy zawieraniu umowy o świadczenie
usług telefonicznych oraz na każde żądanie osoby niepełnosprawnej oferuje:
1)
telekomunikacyjne urządzenie końcowe, niezbędne do zapewnienia dostępu osobie niepełnosprawnej
do świadczonej usługi telefonicznej oraz przystosowane do używania przez osoby niepełnosprawne,
w zakresie określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
2)
pomoc osoby reprezentującej dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych we
właściwym skonfigurowaniu telekomunikacyjnego urządzenia końcowego lub uruchomieniu
świadczonej usługi telefonicznej, w jednostce obsługującej użytkowników końcowych
danego dostawcy usług lub telefonicznie.
2.
Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych na żądanie osoby niewidomej lub
słabowidzącej, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, udostępnia ogólne warunki
umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór,
cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych, sporządzone na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym albo
na papierze w alfabecie Braille’a albo
przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie
tekstowym, przy czym za teksty autentyczne uznaje się ogólne warunki, wzory umów oraz
regulaminy i cenniki przygotowane przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych
w alfabecie łacińskim.
3.
Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych na każde żądanie osoby niewidomej
lub słabowidzącej będącej stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej
w postaci pisemnej lub elektronicznej udostępnia:
1)
informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług
telekomunikacyjnych sporządzone na papierze w alfabecie Braille’a lub przy użyciu
dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym;
2)
szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych sporządzony na papierze przy
użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.
4.
W przypadku zgłoszenia żądania, o którym mowa w ust. 3 pkt 1:
1)
przed rozpoczęciem lub w trakcie okresu rozliczeniowego, za który będzie wystawiona
faktura - dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych realizuje żądanie niezwłocznie
po wystawieniu faktury;
2)
dotyczącego okresu rozliczeniowego, za który już została wystawiona faktura - dostawca
publicznie dostępnych usług telefonicznych realizuje żądanie w terminie 30 dni od
dnia jego zgłoszenia.
5.
Dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych na każde żądanie abonenta będącego
osobą niepełnosprawną, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, przekazuje abonentowi
informacje o oferowanych przez tego dostawcę usług wszystkich udogodnieniach dla osób
niepełnosprawnych, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej na udostępniony
w tym celu przez abonenta adres poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że w przypadku
osoby niewidomej lub słabowidzącej takie informacje powinny być sporządzane na papierze
w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania ich
pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.