Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrówz dnia 8 maja 2014 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne   (Dz. U. z 2013 r. poz. 235 oraz z 2014 r. poz. 183) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych   (Dz. U. Nr 206, poz. 1216) wprowadza się następujące zmiany:

1)

tytuł rozporządzenia otrzymuje brzmienie:
„ 
w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych
 ”
 ;

2)

w § 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„ 

3)

sposób sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych;
 ”
 ;

3)

w § 2 uchyla się pkt 3 i 11;

4)

w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2.

Elektroniczne skrzynki podawcze, których adresy zostały udostępnione w BIP, umożliwiają bezpośrednie doręczanie dokumentów elektronicznych zgodnych ze wzorami, o których mowa w § 19 oraz w art. 16a i art. 16b ustawy, bez potrzeby korzystania z formularzy elektronicznych powiązanych z tymi skrzynkami.
 ”
 ;

5)

§ 7 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 7.

Dane elektroniczne powiązane z dokumentem elektronicznym doręczonym podmiotowi publicznemu w sposób zapewniający rozpoznawalność późniejszych zmian dokonanych w tych danych, zwane dalej „poświadczeniem przedłożenia”, oraz potwierdzone i niepotwierdzone poświadczenia doręczeń organ administracji publicznej przechowuje przez co najmniej taki okres, przez jaki jest obowiązany przechowywać pisma, których dotyczą te poświadczenia.
 ”
 ;

6)

w § 14 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„ 
Poświadczenie doręczenia jest udostępniane przez system teleinformatyczny podmiotu publicznego w celu umożliwienia podpisania tego poświadczenia przez adresata dokumentu elektronicznego i zawiera:
 ”
 ;

7)

tytuł rozdziału 3 otrzymuje brzmienie:
„ 
Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych
 ”
 ;

8)

§ 19 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 19.

Minister zamieszcza w centralnym repozytorium ogólny wzór elektroniczny przeznaczony do tworzenia pism w postaci elektronicznej wnoszonych za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej lub doręczanych przez podmioty publiczne za poświadczeniem doręczenia, w przypadkach gdy łącznie spełnione są następujące warunki:

1)

organ administracji publicznej nie określił wzoru dokumentu elektronicznego umożliwiającego załatwienie danej sprawy;

2)

przepisy prawa nie wskazują jednoznacznie, że jedynym skutecznym sposobem przekazania informacji jest jej doręczenie w postaci papierowej.
 ”
 ;

9)

uchyla się § 25;

10)

uchyla się § 27;

11)

§ 28 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 28.

Umieszczenie wzoru dokumentu elektronicznego w BIP na podstawie art. 19b ust. 3 ustawy polega na umieszczeniu na stronie podmiotowej BIP odwołania (hiperłącza), w formie identyfikatora URI, do wzoru umieszczonego w centralnym repozytorium lub lokalnym repozytorium.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 11 maja 2014 r.