2.
Kanały technologiczne w pasie drogowym autostrady należy sytuować wzdłuż drogi, wyłącznie
poza konstrukcją nawierzchni jezdni, na głębokości nie mniejszej niż 0,5 m, licząc
od górnej granicy zewnętrznej ścianki kanału technologicznego lub rury osłonowej do
poziomu dolnej granicy konstrukcji nawierzchni.
3.
Kanał technologiczny może przechodzić poprzecznie przez pas drogowy autostrady przy
zachowaniu:
1)
głębokości posadowienia wynoszącej:
a)
pod konstrukcją nawierzchni jezdni - nie mniej niż 0,5 m, licząc od górnej granicy
zewnętrznej ścianki kanału technologicznego lub rury osłonowej do poziomu najniżej
położonego punktu dolnej granicy tej konstrukcji,
b)
pod pozostałymi elementami pasa drogowego - nie mniej niż określono w ust. 2;
2)
wartości kąta krzyżowania się osi kanału technologicznego z osią jezdni zbliżonej
do 90º, lecz nie mniejszej niż 60º.
4.
Kanał technologiczny nie może naruszać skrajni autostrady ani ograniczać możliwości
jej przebudowy lub remontu, a jego usytuowanie powinno uwzględniać jej planowaną docelową
realizację.
5.
Posadowienie kanału technologicznego oraz jego studni nie może pogarszać warunków
umieszczania instalacji służących zarządzaniu ruchem drogowym, posadowienia urządzeń
bezpieczeństwa ruchu drogowego, odwodnienia pasa drogowego autostrady, a także ograniczać
światła przepustów i rowów, jak również powodować utrudnienia w wykonywaniu czynności
związanych z utrzymaniem autostrady i obiektów inżynierskich.