Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwojuz dnia 10 czerwca 2014 r.w sprawie upoważnień do wykonywania niektórych czynności nadzoru lub kontroli udzielanych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 22 ust. 10 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze   (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 oraz z 2014 r. poz. 768) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

szczegółowy zakres czynności, które mogą być przedmiotem upoważnienia, o którym mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze;

2)

procedurę wyboru podmiotów upoważnionych;

3)

szczegółowe wymogi dotyczące porozumienia pomiędzy Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego a podmiotem upoważnionym;

4)

szczegółowe wymogi, jakie powinny spełniać podmioty upoważnione.

§ 2.

Zakres czynności nadzoru lub kontroli, które mogą być przedmiotem upoważnienia, o którym mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, zwanego dalej „upoważnieniem”, obejmuje:

1)

prowadzenie procedury wydawania świadectw kwalifikacji dla specjalności, o których mowa w art. 95 ust. 2 pkt 1-7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, zwanej dalej „ustawą”, oraz dla specjalności, dla których wymóg posiadania świadectwa kwalifikacji został wprowadzony w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 8 i 9 oraz art. 104 ust. 1 ustawy, w zakresie:

a)

przyjmowania wniosków o dopuszczenie do egzaminu państwowego i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

b)

przeprowadzania egzaminów państwowych, o których mowa w art. 99 ust. 1 ustawy,

c)

przyjmowania wniosków o wydanie świadectwa kwalifikacji i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

d)

przyjmowania wniosków o przedłużenie lub wznowienie ważności uprawnienia wpisywanego do świadectwa kwalifikacji i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

e)

kierowania wezwań do usunięcia braków formalnych we wnioskach, o których mowa w lit. a, c i d,

f)

wydawania i wymiany świadectw kwalifikacji oraz odmowy wydania lub wymiany świadectw kwalifikacji,

g)

prowadzenia rejestru personelu lotniczego posiadającego świadectwo kwalifikacji;

2)

sprawowanie nadzoru nad podmiotami wykonującymi działalność szkoleniową w zakresie prowadzenia szkolenia personelu lotniczego w celu uzyskania świadectwa kwalifikacji członka personelu lotniczego oraz wpisywanych do niego uprawnień, o którym mowa w art. 95a ust. 1 ustawy, przez przeprowadzanie kontroli, o której mowa w art. 27 ustawy, w zakresie spełniania przez te podmioty warunków wymaganych do wykonywania działalności szkoleniowej;

3)

sprawowanie nadzoru nad statkami powietrznymi, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy, w zakresie:

a)

oceny zdatności,

b)

wydawania, zawieszania i cofania:
  •   -  
    orzeczenia zdatności,
  •   -  
    świadectwa spełnienia wymagań technicznych,
  •   -  
    pozwolenia na wykonywanie lotów,

c)

uznawania, zawieszania i cofania uznania dokumentu uznania zdatności,

d)

nadawania numeru ewidencyjnego dla typu sprzętu spadochronowego,

e)

określania wymagań technicznych dla tych statków powietrznych,

f)

zatwierdzania programu prób w locie,

g)

zatwierdzania instrukcji użytkowania w locie oraz instrukcji obsługi technicznej i ich zmian,

h)

przeprowadzania kontroli, o której mowa w art. 27 ustawy, dotyczącej tych statków powietrznych w czasie ich eksploatacji;

4)

sprawowanie nadzoru nad podmiotami wpisanymi do ewidencji podmiotów i osób prowadzących działalność w zakresie projektowania, produkcji i obsługi statków powietrznych, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy, w zakresie:

a)

prowadzenia tej ewidencji, w tym dokonywania wpisów, wykreśleń i zmian we wpisach,

b)

uzgadniania z podmiotami i osobami wpisanymi do tej ewidencji sposobu prowadzenia ewidencji wykonanych i nadzorowanych czynności obsługowych, wykazów, wzorów oraz protokołów używanych do poświadczeń prowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy,

c)

prowadzenia kontroli, o której mowa w art. 27 ustawy, dotyczącej podmiotów i osób wpisanych do tej ewidencji, w zakresie zgodności prowadzonej działalności z przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy,

d)

wydawania zatwierdzeń podmiotom projektującym, produkującym i obsługującym statki powietrzne zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy,

e)

wnioskowania do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem Urzędu”, o cofnięcie wydanych zatwierdzeń lub wnioskowania o wprowadzanie ograniczeń w zakresie prowadzonej działalności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy;

5)

prowadzenie ewidencji statków powietrznych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2 i 4 ustawy, w zakresie:

a)

przyjmowania zgłoszeń do ewidencji i zgłoszeń zmian w tej ewidencji oraz sprawdzania kompletności tych zgłoszeń,

b)

nadawania statkom powietrznym znaków rozpoznawczych,

c)

nadawania statkom powietrznym znaków rozpoznawczych na czas lotów próbnych i wydawania zaświadczeń o nadaniu tych znaków,

d)

prowadzenia księgi ewidencji znaków rozpoznawczych,

e)

przechowywania zbiorów dokumentów dotyczących ewidencji statków powietrznych,

f)

wydawania świadectw ewidencji statków powietrznych;

6)

sprawowanie nadzoru nad statkami powietrznymi kategorii specjalnej, o których mowa w art. 53a ust. 1 ustawy, w zakresie:

a)

wykonywania inspekcji tych statków powietrznych,

b)

przedłużania, zawieszania oraz cofania pozwolenia na wykonywanie lotów,

c)

prowadzenia ewidencji podmiotów produkujących i obsługujących te statki powietrzne, w tym dokonywania wpisów i wykreśleń,

d)

prowadzenia postępowania przy certyfikowaniu i nadzorowaniu podmiotów projektujących, produkujących i obsługujących te statki powietrzne;

7)

prowadzenie ewidencji lądowisk, o której mowa w art. 93 ust. 2 ustawy, w zakresie:

a)

przyjmowania wniosków o wpis lądowiska do tej ewidencji i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

b)

kierowania wezwań do usunięcia braków formalnych we wnioskach, o których mowa w lit. a,

c)

wpisywania lub wykreślania lądowiska z tej ewidencji oraz dokonywania w niej zmian,

d)

prowadzenia księgi ewidencyjnej lądowisk, w tym dokonywania wpisów i wykreśleń,

e)

wydawania zaświadczeń i odpisów,

f)

prowadzenia i przechowywania zbiorów dokumentów dotyczących tej ewidencji;

8)

czynności w toku postępowania o wyznaczenie zarejestrowanego agenta, w zakresie:

a)

przyjmowania wniosków o wyznaczenie zarejestrowanego agenta i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

b)

występowania do komendanta oddziału Straży Granicznej o udzielenie informacji o braku negatywnych przesłanek dotyczących istnienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego albo zdrowia publicznego,

c)

zatwierdzania programów ochrony podmiotów przed aktami bezprawnej ingerencji,

d)

prowadzenia wizji lokalnych, o których mowa w pkt 6.3.1.2 lit. b załącznika do rozporządzenia Komisji (UE) nr 185/2010 z dnia 4 marca 2010 r. ustanawiającego szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego   (Dz. Urz. UE L 55 z 05.03.2010, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 185/2010”, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,

e)

wyznaczenia lub odmowy wyznaczenia zarejestrowanego agenta;

9)

czynności w toku postępowania o wyznaczenie zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego, w zakresie:

a)

przyjmowania wniosków o wyznaczenie zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

b)

występowania do komendanta oddziału Straży Granicznej o udzielenie informacji o braku negatywnych przesłanek dotyczących istnienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego albo zdrowia publicznego,

c)

zatwierdzania programów ochrony podmiotów przed aktami bezprawnej ingerencji,

d)

prowadzenia wizji lokalnych, o których mowa w pkt 8.1.3.2 lit. b załącznika do rozporządzenia 185/2010, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,

e)

wyznaczenia lub odmowy wyznaczenia zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego;

10)

czynności w toku postępowania o wyznaczenie znanego nadawcy, w zakresie:

a)

przyjmowania wniosków o wyznaczenie znanego nadawcy i weryfikacji tych wniosków pod względem formalnym oraz merytorycznym,

b)

występowania do komendanta oddziału Straży Granicznej o udzielenie informacji o braku negatywnych przesłanek dotyczących istnienia zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego albo zdrowia publicznego,

c)

prowadzenia wizji lokalnych, o których mowa w pkt 6.4.1.2 lit. b załącznika do rozporządzenia 185/2010, w celu potwierdzenia spełnienia wymagań z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego,

d)

wyznaczenia lub odmowy wyznaczenia znanego nadawcy;

11)

kontrolę, o której mowa w art. 27 ustawy, w podlegającej zatwierdzeniu lokalizacji wskazanej przez zarejestrowanego agenta, zarejestrowanego dostawcę zaopatrzenia pokładowego lub znanego nadawcę.

§ 3.

1.

Prezes Urzędu ogłasza otwarty konkurs ofert, jeżeli upoważnienie ma obejmować:

1)

odpłatne wykonywanie czynności przez podmiot upoważniony na podstawie dotacji, o której mowa w art. 127 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych   (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646 oraz z 2014 r. poz. 379.);

2)

wykonywanie czynności, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. g, pkt 5, pkt 6 lit. c, pkt 7-11, także jeżeli mają być wykonywane nieodpłatnie.

2.

Prezes Urzędu może wybrać w otwartym konkursie ofert więcej niż jedną ofertę.

3.

Prezes Urzędu wybiera w otwartym konkursie ofert wyłącznie jedną ofertę, jeżeli upoważnienie ma obejmować czynności, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. g, pkt 5, pkt 6 lit. c i pkt 7.

§ 4.

1.

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert zawiera informacje o:

1)

szczegółowym zakresie czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia;

2)

zbiorze przepisów dotyczących czynności, o których mowa w pkt 1;

3)

wymogach, o których mowa w § 13 ust. 1;

4)

zasadach przyznawania i rozliczania dotacji, jeżeli czynności, o których mowa w pkt 1, mają być wykonywane odpłatnie;

5)

terminach i warunkach wykonania czynności, o których mowa w pkt 1;

6)

terminie składania ofert;

7)

trybie i kryteriach stosowanych przy ocenie i wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert;

8)

zrealizowanych przez Prezesa Urzędu w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim czynnościach tego samego rodzaju co czynności, o których mowa w pkt 1, i związanych z nimi kosztach;

9)

ograniczeniu liczby podmiotów, które mogą zostać upoważnione.

2.

Otwarty konkurs ofert ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Urzędem”, w siedzibie Urzędu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu.

3.

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert można także zamieścić w dzienniku lub tygodniku o zasięgu ogólnopolskim, regionalnym lub lokalnym, w zależności od rodzaju czynności, które mają być przedmiotem upoważnienia.

4.

Termin na składanie ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ukazania się ogłoszenia otwartego konkursu ofert.

§ 5.

1.

Oferta zawiera w szczególności:

1)

szczegółowy zakres czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia, zgodnie z treścią ogłoszenia otwartego konkursu ofert;

2)

okres i miejsce realizacji czynności, o których mowa w pkt 1;

3)

kalkulację przewidywanych kosztów realizacji czynności, o których mowa w pkt 1, jeżeli mają one być wykonywane odpłatnie;

4)

informację o wcześniejszej działalności podmiotu wnioskującego o upoważnienie, w zakresie oferowanych czynności, o których mowa w pkt 1, jeżeli działalność taka była prowadzona;

5)

informacje oraz dane potwierdzające spełnianie wymogów, o których mowa w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert;

6)

oświadczenie o zamiarze odpłatnego albo nieodpłatnego wykonania czynności, o których mowa w pkt 1, z określeniem wysokości wnioskowanej dotacji w przypadku czynności wykonywanych odpłatnie;

7)

oświadczenie o spełnianiu na etapie realizacji porozumienia wymogów, o których mowa w § 13 ust. 1.

2.

Dwa lub więcej niż dwa podmioty wnioskujące o upoważnienie mogą złożyć ofertę wspólną.

3.

Oferta wspólna określa:

1)

jakie działania w ramach realizacji czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia, będą wykonywać poszczególne podmioty;

2)

w jaki sposób podmioty, o których mowa w ust. 2, będą reprezentowane przed Prezesem Urzędu.

4.

Wzór oferty określa załącznik do rozporządzenia.

§ 6.

1.

Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu oferty:

1)

ocenia możliwość wykonywania czynności nadzoru lub kontroli, które mają być przedmiotem upoważnienia, przez podmioty wnioskujące o upoważnienie;

2)

ocenia przedstawioną kalkulację przewidywanych kosztów realizacji czynności, o których mowa w pkt 1, jeżeli mają one być wykonywane odpłatnie;

3)

weryfikuje, czy podmiot wnioskujący o upoważnienie spełnia wymogi, o których mowa w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert;

4)

ocenia dotychczasową działalność podmiotów wnioskujących o upoważnienie w zakresie czynności, o których mowa w pkt 1.

2.

W celu zaopiniowania złożonych ofert Prezes Urzędu może powołać komisję konkursową, określając skład tej komisji.

3.

Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego   (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 oraz z 2014 r. poz. 183) dotyczące wyłączenia pracownika.

4.

Prezes Urzędu wybiera ofertę lub oferty najkorzystniejsze na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert, z zastosowaniem skali oceny ofert od 1 do 10, gdzie 10 oznacza ocenę najwyższą.

§ 7.

1.

Wyniki otwartego konkursu ofert ogłasza się niezwłocznie po wyborze oferty lub ofert w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, w siedzibie Urzędu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu.

2.

Ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera co najmniej:

1)

nazwę wybranego podmiotu;

2)

zakres czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia;

3)

okres, na który zostanie zlecona podmiotowi upoważnionemu realizacja czynności, o których mowa w pkt 2;

4)

wysokość przyznanej dotacji, jeżeli czynności, o których mowa w pkt 2, mają być wykonywane odpłatnie;

5)

informację o podmiotach wnioskujących o upoważnienie, których oferty nie zostały wybrane.

§ 8.

1.

Prezes Urzędu unieważnia otwarty konkurs ofert, jeżeli:

1)

nie złożono żadnej oferty;

2)

wszystkie złożone oferty zostały wycofane;

3)

żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów określonych w § 5.

2.

Informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert Prezes Urzędu podaje do publicznej wiadomości. Przepis § 7 ust. 1 stosuje się.

§ 9.

1.

Prezes Urzędu odmawia udzielenia upoważnienia, w przypadku gdy oferta:

1)

nie spełnia wymogów określonych w § 5;

2)

nie została wybrana, ponieważ podmiot wnioskujący o upoważnienie nie spełniał wymogów określonych w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert;

3)

nie została wybrana ze względu na ograniczenie liczby podmiotów upoważnionych.

2.

W przypadku gdy z decyzji ministra właściwego do spraw transportu wydanej na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy wynika konieczność weryfikacji stanowiska przyjętego w trybie ust. 1, Prezes Urzędu dokonuje ponownej oceny oferty lub ofert.

3.

W przypadku gdy minister właściwy do spraw transportu w decyzji wydanej na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy uchyla stanowisko przyjęte w trybie ust. 1, Prezes Urzędu unieważnia otwarty konkurs ofert.

4.

W przypadku gdy minister właściwy do spraw transportu w decyzji wydanej na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy zmienia stanowisko przyjęte w trybie ust. 1, Prezes Urzędu zawiera porozumienie, uwzględniając treść decyzji ostatecznej.

§ 10.

Prezes Urzędu zawiera porozumienie z wybranym podmiotem niezwłocznie po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, chyba że podmiot wnioskujący o upoważnienie odwołał się zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy.

§ 11.

1.

W przypadku gdy upoważnienie ma obejmować nieodpłatne wykonywanie czynności, na które nie ogłasza się otwartego konkursu ofert, Prezes Urzędu ogłasza zapotrzebowanie na realizację czynności nadzoru lub kontroli. Przepisy § 4-10 stosuje się odpowiednio.

2.

Prezes Urzędu w uzasadnionych przypadkach może ograniczyć liczbę podmiotów wybranych w trybie, o którym mowa w ust. 1, kierując się ważnym interesem publicznym.

3.

W przypadku, o którym mowa w ust. 2, w ogłoszeniu o wyborze podmiotów w trybie, o którym mowa w ust. 1, Prezes Urzędu wskazuje przyczyny ograniczenia liczby podmiotów wybranych w tym trybie.

§ 12.

1.

Porozumienie wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2.

Porozumienie może być zawarte na czas realizacji czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia albo na czas określony nie dłuższy niż 3 lata, albo na czas nieokreślony z możliwością rozwiązania porozumienia przez każdą ze stron z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.

3.

W przypadku zlecenia wykonania czynności, o których mowa w ust. 2, podmiotom upoważnionym, które złożyły ofertę wspólną, w porozumieniu należy wskazać prawa i obowiązki każdego z podmiotów, w tym zakres ich działań składających się na realizowane czynności.

4.

W porozumieniu określa się:

1)

przedmiot porozumienia zgodnie z informacjami zawartymi w ofercie;

2)

sposób wykonania czynności, o których mowa w ust. 2;

3)

sposób prowadzenia dokumentacji finansowo-księgowej i ewidencji księgowej;

4)

zakres i sposób kontroli wykonywania czynności, o których mowa w ust. 2;

5)

obowiązki sprawozdawcze zleceniobiorcy;

6)

sposób zwrotu dotacji;

7)

okres, na jaki zostanie zawarte porozumienie;

8)

sposób rozwiązania lub odstąpienia od porozumienia;

9)

sposób zabezpieczenia realizacji porozumienia;

10)

sposób wykorzystania środków pochodzących z dotacji;

11)

formę oświadczeń składanych w związku z porozumieniem;

12)

wzór sprawozdania z wykonania czynności, o których mowa w ust. 2.

5.

Zbiór przepisów dotyczących czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 10, stanowi załącznik do porozumienia.

6.

W przypadku porozumienia zawartego z dwoma lub więcej niż dwoma podmiotami, które złożyły ofertę wspólną, do porozumienia dołącza się kopię umowy zawartą między tymi podmiotami.

§ 13.

1.

Podmiot upoważniony powinien spełniać następujące wymogi:

1)

posiadać siedzibę lub oddział na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo posiadać obywatelstwo Rzeczypospolitej Polskiej lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;

2)

udokumentować doświadczenie oraz praktykę w zakresie czynności nadzoru lub kontroli, będących przedmiotem upoważnienia, oraz w zakresie czynności związanych z dysponowaniem środkami publicznymi - jeżeli takie czynności były przez niego wykonywane;

3)

nie prowadzić, bezpośrednio lub jako pełnomocnik, działalności, której nadzoru lub kontroli dotyczą czynności będące przedmiotem upoważnienia; przy czym nie dotyczy to możliwości wymiany informacji technicznej między podmiotem upoważnionym a podmiotem przez niego nadzorowanym lub kontrolowanym;

4)

posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej obejmujące prowadzenie działalności w zakresie czynności nadzoru lub kontroli, będących przedmiotem upoważnienia, którego minimalna suma gwarancyjna nie może być mniejsza niż kwota 300 000 złotych;

5)

funkcjonować na podstawie postanowień określonego przez siebie kodeksu etycznego;

6)

zapewnić poufność informacji dotyczących czynności wykonywanych w ramach upoważnienia;

7)

posiadać wdrożony system zarządzania pozwalający na monitorowanie zgodności funkcjonowania podmiotu upoważnionego z wymaganiami określonymi w porozumieniu, dostosowany do wielkości podmiotu upoważnionego oraz charakteru prowadzonej przez niego działalności;

8)

prowadzić i przechowywać przez okres 5 lat od dnia zawarcia porozumienia dokumentację potwierdzającą spełnienie wymaganych norm w zakresie wykonywanych czynności;

9)

zapewnić funkcjonowanie przejrzystego systemu odpowiedzialności i kontroli między komórkami podmiotu oraz między podmiotem i osobami przez niego zaangażowanymi;

10)

posiadać i systematycznie aktualizować zbiór przepisów dotyczących czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia;

11)

prowadzić ewidencję realizowanych czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia oraz wyodrębnioną ewidencję księgową środków otrzymanych na realizację porozumienia;

12)

dysponować kadrą zapewniającą wykonywanie czynności nadzoru lub kontroli będących przedmiotem upoważnienia;

13)

posiadać system weryfikacji kwalifikacji kadry oraz zapewnić systematyczne szkolenie kadry i ciągłą aktualizację jej wiedzy.

2.

Wymogi, o których mowa w ust. 1 pkt 7 i 12, powinny zostać spełnione na etapie złożenia oferty.

§ 14.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938 i 1646 oraz z 2014 r. poz. 379.

Załącznik   -   Oferta wykonywania czynności nadzoru lub kontroli (wzór)