1.
Dokumenty opracowane przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych
na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych podlegają
uwierzytelnieniu poprzez opatrzenie tych dokumentów odpowiednimi klauzulami urzędowymi,
o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 8 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne, zwanej dalej „ustawą”.
2.
Uwierzytelnienie dokumentów, o których mowa w ust. 1, następuje na wniosek złożony
do właściwego organu, który przyjął do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
dokumentację zawierającą zbiory danych oraz dokumenty, o których mowa w art. 12a ust.
1 ustawy, zwaną dalej „dokumentacją geodezyjną”, na podstawie której sporządzone zostały
dokumenty przedstawiane do uwierzytelnienia.
3.
Wzór wniosku o uwierzytelnienie dokumentów na potrzeby postępowań administracyjnych,
sądowych lub czynności cywilnoprawnych jest określony w załączniku do rozporządzenia.