1)
opracowań wchodzących w skład studium wykonalności, oceny oddziaływania na środowisko;
2)
przeprowadzania prac studialnych, badań, w tym również geologicznych, archeologicznych,
analiz technicznych, a także ekspertyz, w tym również konserwatorskich i archeologicznych;
3)
prac projektantów, architektów, rzeczoznawców majątkowych, rzeczoznawców budowlanych,
w tym przygotowanie opinii, kosztorysów inwestorskich, koncepcji architektonicznej,
dokumentacji budowlanej, dokumentacji wykonawczej, programu funkcjonalno-użytkowego,
opracowania map lub szkiców lokalnych sytuujących projekt;
4)
oznakowania szlaków turystycznych, w tym kosztów wytyczenia szlaku, projektów organizacji
ruchu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, zakupu materiałów oraz wykonania znakowania,
opracowania, wydania i dystrybucji materiałów promocyjnych o szlaku;
5)
usług w zakresie audytu zewnętrznego w przypadku projektów, w których całkowita wartość
dofinansowania przekracza 2 000 000 złotych, o ile przeprowadzenie audytu jest wymagane
przez instytucję zarządzającą, obsługi prawnej, opłat administracyjnych, pod warunkiem
że są one niezbędne do przygotowania projektu;
6)
podatku VAT, który nie może zostać odzyskany przez beneficjenta, w oparciu o przepisy
o podatku od towarów i usług;
7)
wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy, w tym składkami na obowiązkowe
ubezpieczenia społeczne, osób zaangażowanych w przygotowanie i realizację projektu;
8)
kosztów delegacji krajowych osób zaangażowanych w realizację projektu;
9)
kosztów prowadzenia rachunku bankowego związanego z projektem, wydatków na obsługę
instrumentów zabezpieczających realizację umowy o udzielenie pomocy;
10)
przeprowadzenia procedury zamówienia publicznego, w tym przygotowania dokumentacji
przetargowej oraz publikacji ogłoszeń o zamówieniu publicznym;
11)
prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych związanych z projektem i z rezultatami
projektu, w tym kampanii promocyjnych dotyczących produktów turystycznych będących
przedmiotem projektu;
12)
kosztów przeprowadzenia badań lub analiz potwierdzających zapotrzebowanie na konkretny
produkt turystyczny będący przedmiotem projektu, w tym również adekwatności zaplanowanych
działań do potrzeb grupy docelowej;
13)
kosztów przeprowadzenia badań efektywności projektu, w tym efektywności działań promocyjnych,
jeżeli są rozliczane zgodnie z przepisami o rachunkowości.