Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacjiz dnia 20 stycznia 2015 r.w sprawie sposobu prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych

Spis treści

Treść rozporządzenia

§ 1.

Rozporządzenie określa wzór i sposób prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych, zwanego dalej „wykazem”.

§ 2.

1.

Wykaz prowadzi urząd gminy, o którym mowa w art. 53e § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, zwanej dalej „ustawą”.

2.

Wykaz jest prowadzony w postaci księgi, której wzór określa załącznik do rozporządzenia, albo w postaci elektronicznej w systemie teleinformatycznym.

3.

Wykaz w postaci elektronicznej zawiera odpowiednio wszystkie dane przewidziane we wzorze określonym w załączniku do rozporządzenia.

4.

Dane wpisują do wykazu upoważnieni pracownicy urzędu gminy.

§ 3.

1.

Po przygotowaniu pakietu wyborczego, o którym mowa w art. 53g § 1 ustawy, i umieszczeniu go w kopercie na pakiet wyborczy wpisuje się do wykazu dane określone w rubrykach nr 1-4 załącznika do rozporządzenia.

2.

W przypadku, o którym mowa w art. 53e § 4 ustawy, datę nadania pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie potwierdzenia nadania przesyłki rejestrowanej wydanego przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe   (Dz. U. poz. 1529).

3.

W przypadku, o którym mowa w ust. 2, w wykazie odnotowuje się także datę doręczenia pakietu wyborczego na podstawie potwierdzenia doręczenia otrzymanego z placówki pocztowej operatora wyznaczonego.

4.

W przypadkach, o których mowa w art. 53e § 3 i 5 ustawy, datę odbioru albo doręczenia pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie pisemnego pokwitowania odbioru pakietu wyborczego dokonanego przez wyborcę w obecności upoważnionego pracownika urzędu gminy.

5.

Jeżeli wyborca nie może pisemnie pokwitować odbioru pakietu wyborczego, datę doręczenia albo wydania pakietu wyborczego odnotowuje się w wykazie na podstawie pisemnego stwierdzenia tego faktu przez osobę doręczającą albo wydającą pakiet wyborczy. Dodatkowo w rubryce „Uwagi” odnotowuje się wyjaśnienie przyczyny braku pisemnego pokwitowania odbioru pakietu wyborczego przez wyborcę.

6.

W wykazie w rubryce „Uwagi” odnotowuje się także dokonanie przez wyborcę zwrotu pakietu wyborczego w stanie nienaruszonym, jak również fakt niedoręczenia pakietu wyborczego wyborcy.

§ 4.

Aktualizacji danych w wykazie dokonuje się niezwłocznie po uzyskaniu informacji, których wpisanie do wykazu jest wymagane.

§ 5.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
2)
Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 26, poz. 134, Nr 94, poz. 550, Nr 102, poz. 588, Nr 134, poz. 777, Nr 147, poz. 881, Nr 149, poz. 889, Nr 171, poz. 1016 i Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 849, 951 i 1529 oraz z 2014 r. poz. 179, 180 i 1072.

Załącznik   -   Wykaz pakietów wyborczych w wyborach (wzór)