1.
Przewodniczący Komisji Lotnictwa Państwowego po opracowaniu przez zespół badawczy
projektu raportu końcowego powiadamia kierownika jednostki organizacyjnej eksploatującej
statek powietrzny, z udziałem którego zaistniał wypadek lub incydent lotniczy, o możliwości
zapoznania się z projektem raportu końcowego.
2.
Kierownik jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, lub osoba przez niego
upoważniona zapoznaje się z projektem raportu końcowego w siedzibie właściwej jednostki
podległej MON w terminie 14 dni od dnia pisemnego powiadomienia.
3.
Przewodniczący Komisji Lotnictwa Państwowego w przypadkach szczególnie uzasadnionych
może wyrazić zgodę na zapoznanie się z projektem raportu końcowego poza siedzibą właściwej
jednostki podległej MON.
4.
Kierownik jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, albo osoba przez niego
upoważniona może, w terminie 14 dni od dnia pisemnego powiadomienia o możliwości zapoznania
się z projektem raportu końcowego, wnieść pisemne zastrzeżenia i uwagi do projektu
raportu końcowego, mające na celu określenie okoliczności i przyczyn wypadku lub incydentu
lotniczego potwierdzone własnoręcznym podpisem.
5.
Zastrzeżenia i uwagi, o których mowa w ust. 4, Komisja Lotnictwa Państwowego może
uwzględnić lub odrzucić. W przypadku ich odrzucenia zastrzeżenia i uwagi załącza się
do raportu końcowego.
6.
Zastrzeżenia i uwagi wniesione do projektu raportu końcowego po terminie określonym
w ust. 4 nie podlegają rozpatrzeniu.