Przy ocenie spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 1:
1)
pkt 1 - uwzględnia się w szczególności prawidłowość przyjętych rozwiązań techniczno-budowlanych,
elastyczność w kształtowaniu elementów drogi wynikającą z lokalnych potrzeb komunikacyjnych
oraz jej otoczenia, kompleksowość zaplanowanych robót, stosowanie rozwiązań techniczno-budowlanych
podnoszących poziom bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu oraz gwarantujących
sprawne odwodnienie drogi;
3)
pkt 3 - uwzględnia się w szczególności objęcie zadaniem odcinków dróg zapewniających
połączenie komunikacyjne niezbędne dla rozwoju obszarów wiejskich, ośrodków gospodarczych,
przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą ważną dla społeczności lokalnych,
podniesienie efektywności realizacji zadań publicznych, w tym w obszarze ochrony zdrowia,
edukacji i administracji publicznej, połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji
zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli oraz ważnych dla
transportu zbiorowego;
4)
pkt 4 - uwzględnia się wielkość udziału innych jednostek lub podmiotów we wkładzie
własnym jednostki;
5)
pkt 5 - uwzględnia się, czy planowane do dofinansowania zadanie stanowi zamknięcie
danego ciągu drogi lub kolejny odcinek w ciągu danej drogi, która została zbudowana,
przebudowana lub wyremontowana, w okresie ostatnich 3 lat, licząc od roku, w którym
jest składany wniosek, bez względu na źródło finansowania.