1.
Osoba, o której mowa w art. 191a ust. 7a ustawy, ubiegająca się o potwierdzenie ukończenia
studiów wyższych na określonym poziomie kształcenia, zwana dalej „osobą ubiegającą
się o potwierdzenie ukończenia studiów wyższych”, składa do wybranej rady jednostki
organizacyjnej uczelni, uprawnionej do nadawania stopnia doktora określonej dziedziny
nauki lub dziedziny sztuki, prowadzącej kształcenie w obszarze obejmującym kierunek
studiów wyższych, którego ukończenie potwierdzają dokumenty, zwanej dalej „radą potwierdzającą”,
wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów wyższych
na określonym poziomie kształcenia, zwanego dalej „postępowaniem potwierdzającym”.
3.
Osoba ubiegająca się o potwierdzenie ukończenia studiów wyższych dołącza do wniosku
oświadczenie o ukończeniu studiów wyższych, o potwierdzenie ukończenia których się
ubiega, oraz dokumenty poświadczające:
2)
zaliczone przedmioty i uzyskane oceny;
4)
nabyte kwalifikacje lub uprawnienia zawodowe;
5)
odbyte praktyki lub zatrudnienie.
4.
Rada potwierdzająca może zażądać tłumaczenia na język polski dokumentów, o których
mowa w ust. 3, sporządzonego przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy
przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości albo sporządzonego lub poświadczonego
przez właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej.