1)
wskaźnik We 1 „Wskaźnik uprzedzający o opuszczeniu pantografu” oznacza, że należy
przygotować się do opuszczenia pantografów przed następnym wskaźnikiem (wskaźnikiem
opuszczenia pantografu) i nakazuje zmniejszyć prędkość do 60 km/h: dwa poziome białe
paski jednakowej wielkości, przesunięte w pionie i w poziomie względem siebie tak,
że początek górnego paska jest na wysokości końca paska dolnego (rys. 199); wskaźnik
We 1 ustawia się na szlaku i na stacji przy torach głównych zasadniczych, w odległości
drogi hamowania przed wskaźnikiem opuszczenia pantografu;
2)
wskaźniki We 2a, We 2b, We 2c „Wskaźniki opuszczenia pantografu” oznaczają, że należy
opuścić pantografy: niezależnie od kierunku jazdy (wskaźnik We 2a), przy jeździe na
tor odgałęziający się w prawo od toru, przy którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik
We 2b), lub przy jeździe na tor odgałęziający się w lewo od toru, przy którym jest
ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 2c): jeden biały poziomy pasek; wskaźnik We 2b i We
2c obowiązujący dla torów odgałęziających się uzupełniony jest małą kwadratową czarną
tablicą z białym trójkątem zwróconym ostrzem odpowiednio w prawo lub w lewo, w zależności
od tego, którego toru odgałęziającego się dotyczy wskaźnik (rys. 200):
a)
wskaźnik We 2a, We 2b, We 2c ustawia się na szlaku i na stacjach w odległości nie
mniejszej niż 100 m i nie większej niż 150 m przed początkiem odcinka toru, który
należy przejeżdżać z opuszczonym pantografem,
b)
wskaźnik We 2a, We 2b, We 2c stosuje się:
-
-
w razie wyłączania sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia
napięcia przez pantograf,
-
-
w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru niezelektryfikowanego,
-
-
w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru zelektryfikowanego w przypadku,
gdy stan sieci lub inne względy nie pozwalają na współpracę z pantografami;
3)
wskaźniki We 3a, We 3b „Wskaźniki podniesienia pantografu” oznaczają, że należy podnieść
pantografy elektrycznego zespołu trakcyjnego (wskaźnik We 3a) lub lokomotywy elektrycznej
(wskaźnik We 3b): jeden biały pionowy pasek; wskaźnik obowiązujący lokomotywy elektryczne
uzupełniony jest małą kwadratową, białą tablicą z czarną obwódką oraz czarną literą
„L” (rys. 201); wskaźnik We 3a dotyczący elektrycznych zespołów trakcyjnych ustawia
się w odległości nie mniejszej niż 200 m i nie większej niż 250 m, a wskaźnik We 3b
dotyczący lokomotyw w odległości nie mniejszej niż 30 m i nie większej niż 80 m za
miejscem, w którym można podnieść pantografy;
4)
wskaźniki We 4a, We 4b, We 4c „Wskaźniki zakazu wjazdu elektrycznych pojazdów trakcyjnych”
oznaczają, że wjazd elektrycznych pojazdów trakcyjnych jest zabroniony: na tor, przy
którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 4a), na tor odgałęziający się w prawo
od toru, przy którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 4b), lub na tor odgałęziający
się w lewo od toru, przy którym ustawiony jest wskaźnik (wskaźnik We 4c): dwa białe
kwadraty jeden w drugim; wskaźnik obowiązujący dla torów odgałęziających się uzupełniony
jest małą kwadratową czarną tablicą z białym trójkątem zwróconym ostrzem odpowiednio
w prawo lub w lewo, w zależności od tego, którego toru odgałęziającego się dotyczy
(rys. 202):
a)
wskaźnik We 4a, We 4b, We 4c służy do oznaczania miejsc, poza które przejazd elektrycznych
pojazdów trakcyjnych jest zabroniony, w szczególności takich jak uszkodzenie sieci,
praca przy sieci, koniec sieci,
b)
wskaźnik We 4a, We 4b, We 4c ustawia się w odległości nie mniejszej niż 15 m i nie
większej niż 65 m przed miejscem, poza które przejazd jest zabroniony;
5)
wskaźniki We 8a, We 8b, We 8c „Wskaźniki jazdy bezprądowej” oznaczają miejsce, przez
które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejeżdżać bez pobierania prądu trakcyjnego
z sieci trakcyjnej: przy przejeździe po torze, przy którym jest ustawiony wskaźnik
(wskaźnik We 8a), przy jeździe na tor odgałęziający się w prawo od toru, przy którym
jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 8b), lub przy jeździe na tor odgałęziający się
w lewo od toru, przy którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 8c): dwa równoległe
białe paski pionowe i pod nimi jeden biały pasek poziomy, niestykający się z paskami
pionowymi; wskaźnik obowiązujący dla torów odgałęziających się uzupełniony jest małą
kwadratową czarną tablicą z białym trójkątem zwróconym ostrzem odpowiednio w prawo
lub w lewo, w zależności od tego, którego toru odgałęziającego się dotyczy (rys. 203);
wskaźniki We 8a, We 8b i We 8c ustawia się w odległości nie mniejszej niż 30 m i nie
większej niż 80 m przed elementem podłużnego sekcjonowania sieci jezdnej, takim jak
izolowane przęsło naprężenia, przerwa powietrzna, izolator sekcyjny, który oddziela
elektrycznie dwa odcinki sieci i przez który należy przejeżdżać bez pobierania prądu
trakcyjnego z sieci;
6)
wskaźniki We 9a, We 9b „Wskaźniki jazdy pod prądem” oznaczają miejsce, od którego
elektryczny zespół trakcyjny (wskaźnik We 9a) lub lokomotywa elektryczna (wskaźnik
We 9b) mogą jechać, pobierając prąd trakcyjny z sieci trakcyjnej: białe paski w kształcie
korytka; wskaźnik obowiązujący lokomotywy elektryczne uzupełniony jest małą kwadratową
białą tablicą z czarną obwódką oraz czarną literą „L” (rys. 204); wskaźnik We 9a dotyczący
elektrycznych zespołów trakcyjnych ustawia się w odległości nie mniejszej niż 200
m i nie większej niż 250 m, a wskaźnik We 9b dotyczący lokomotyw - w odległości nie
mniejszej niż 30 m i nie większej niż 100 m za miejscem, które należy przejeżdżać
bez pobierania prądu trakcyjnego z sieci.