|
1
|
Naruszenia przepisów rozporządzenia (WE) nr 550/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie zapewniania służb nawigacji lotniczej w Jednolitej
Europejskiej Przestrzeni Powietrznej
|
|
1.1
|
Utrudnianie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej prac państwowej
władzy nadzorującej polegających na weryfikowaniu spełniania przez tę instytucję wymogów
rozporządzenia
|
20 000
|
|
1.2
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 12 ust. 1
|
40 000
|
|
1.3
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 12 ust. 2
|
40 000
|
|
1.4
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 12 ust. 3
|
20 000
|
|
1.5
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 13 ust. 1
|
20 000
|
|
1.6
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 13 ust. 2
|
20 000
|
|
2
|
Naruszenia przepisów rozporządzenia (WE) nr 552/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie interoperacyjności Europejskiej Sieci Zarządzania
Ruchem Lotniczym
|
|
2.1
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 6 ust. 2
|
20 000
|
|
3
|
Naruszenia przepisów rozporządzenia Komisji (UE) nr 255/2010 z dnia 25 marca 2010 r.
ustanawiającego wspólne zasady zarządzania przepływem ruchu lotniczego
|
|
3.1
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 6 ust. 3
|
20 000
|
|
3.2
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 6 ust. 4
|
od 5000 do 10 000
|
|
3.3
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku przekazania
którejkolwiek z informacji, o których mowa w art. 6 ust. 5
|
od 10 000 do 20 000
|
|
3.4
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej któregokolwiek
z obowiązków, o których mowa w art. 6 ust. 6
|
od 15 000 do 30 000
|
|
3.5
|
Naruszenie przez użytkownika statku powietrznego obowiązku, o którym mowa w art. 9
ust. 2
|
od 5000 do 50 000
|
|
3.6
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej lub zarządzającego
lotniskiem obowiązku, o którym mowa w art. 10 ust. 2
|
od 10 000 do 20 000
|
|
3.7
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku przekazywania
przez organ ATS informacji o braku zgodności przestrzegania przydziałów czasu na start
wynikających z ATFM w porcie lotniczym odlotu na poziomie 80% lub poniżej w ciągu
roku oraz o działaniach podjętych w celu zapewnienia przestrzegania przydziałów czasu
na start wynikających z ATFM, o którym mowa w art. 11 ust. 1
|
10 000
|
|
3.8
|
Naruszenie przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej obowiązku, o którym
mowa w art. 11 ust. 2
|
10 000
|
|
3.9
|
Naruszenie przez strony, o których mowa w art. 1 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE)
nr 255/2010, obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 1 lit. a lub b, polegającego
na zapoznaniu członków personelu zaangażowanych w ATFM z przepisami rozporządzenia,
odpowiedniego ich przeszkolenia i zapewnienia posiadania przez nich odpowiednich kompetencji
do wykonywania powierzonych im zadań
|
od 10 000 do 20 000
|
|
3.10
|
Naruszenie przez strony, o których mowa w art. 1 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE)
nr 255/2010, obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 2 lit. a, b lub c, polegającego
na:
|
od 10 000 do 20 000
|
|
|
a)
opracowaniu i przechowywaniu podręczników obsługi zawierających konieczne instrukcje
i informacje umożliwiające ich personelowi stosowanie przepisów rozporządzenia Komisji
(UE) nr 255/2010,
|
|
|
b)
zagwarantowaniu, że podręczniki, o których mowa w lit. a, są spójne, dostępne i aktualizowane,
a ich aktualizacja i dystrybucja podlega odpowiedniemu zarządzaniu w zakresie jakości
i konfiguracji dokumentów,
|
|
|
c)
zagwarantowaniu, że metody pracy i procedury operacyjne są zgodne z rozporządzeniem
Komisji (UE) nr 255/2010
|