Na podstawie
art. 96a ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym
(Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r.
poz. 742 i 1544, z 2013 r. poz. 675, 829, 1005, 1588 i 1650 oraz z 2014 r. poz. 7,
768, 821, 1004, 1146 i 1198.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa sposób podziału i tryb przekazywania dotacji podmiotowej na
dofinansowanie zadań projakościowych, o których mowa w art. 94b ust. 1 pkt 1, 2 i 5 oraz ust. 1a ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o
szkolnictwie wyższym, zwanej dalej „ustawą”.
§ 2.
Sposób podziału i tryb przekazywania dotacji na dofinansowanie jednostek organizacyjnych
mających status Krajowego Naukowego Ośrodka Wiodącego, zwanych dalej „jednostkami
KNOW”, w tym z tytułu dodatku do wynagrodzenia dla pracowników oraz specjalnych stypendiów
naukowych dla uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich oraz specjalnych stypendiów
naukowych dla studentów, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 3.
Sposób podziału i tryb przekazywania dotacji na dofinansowanie podstawowych jednostek
organizacyjnych uczelni, zwanych dalej „podstawowymi jednostkami”, prowadzących kierunek
studiów, który uzyskał ocenę wyróżniającą Polskiej Komisji Akredytacyjnej, zwanej
dalej „Komisją”, w ramach oceny programowej, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4.
Sposób podziału i tryb przekazywania dotacji na finansowanie zwiększenia wysokości
stypendiów doktoranckich, o których mowa w art. 200a ustawy, dla nie więcej niż 30%
najlepszych doktorantów w uczelniach publicznych i niepublicznych określa załącznik
nr 3 do rozporządzenia.
§ 5.
Sposób podziału i tryb przekazywania dotacji na dofinansowanie podstawowych jednostek
w zakresie wdrażania systemów poprawy jakości kształcenia oraz Krajowych Ram Kwalifikacji
określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§ 7.
Rozporządzenie stosuje się do podziału i przekazywania dotacji podmiotowej na dofinansowanie
zadań projakościowych, począwszy od dnia 1 stycznia 2015 r.