1.
Specjalny tabor kolejowy, urządzenia, materiały, narzędzia i części zamienne, wywożone
przez kolej jednej z Umawiających się Stron na terytorium drugiej Umawiającej się
Strony w celu naprawy torów, sieci trakcyjnej, taboru kolejowego lub obsługi technicznej
a także usunięcia przeszkód w granicznej komunikacji kolejowej, przewożone przez granicą
państwową są wolne od ograniczeń, należności celnych, podatkowych i innych, pod warunkiem
powrotnego wwozu na terytorium, z którego zostały przywiezione.
2.
Specjalny tabor kolejowy, urządzenia, narzędzia oraz nie wykorzystane części zamienne
i materiały, o których mowa w ust. 1 są wywożone po zakończeniu prac na terytorium
drugiej Umawiającej się Strony, z którego zostały przywiezione, w terminie 1 miesiąca
do daty zakończenia prac.
3.
Jeżeli w ustalonym terminie specjalny tabor kolejowy, urządzenia, materiały, narzędzia
i części zamienne nie zostaną wywiezione na obszar celny, z którego zostały przywiezione,
pobiera się cło oraz inne opłaty dodatkowe.
4.
Właściwe organy Umawiających się Stron zapewnią wszelkie dopuszczalne przepisami prawnymi
ułatwienia w odprawie celnej materiałów, specjalnego taboru kolejowego, urządzeń,
narzędzi i części zamiennych, przeznaczonych do wykonywania robót, o których mowa
w ust. 1.
5.
Pracownicy kolei i odpowiednich organów jednej Umawiającej się Strony mogą wwozić
na terytorium drugiej Umawiającej się Strony dokumenty służbowe oraz druki i przybory
piśmienne niezbędne do wykonywania obowiązków służbowych, a także mogą bez cła i innych
opłat zabierać ze sobą przedmioty niezbędne dla osobistych potrzeb, włącznie z artykułami
spożywczymi, napojami, lekarstwami i wyrobami tytoniowymi oraz walutą w ilości określonej
przepisami wewnętrznymi Umawiającej się Strony i dostosowanej do długości pobytu na
terytorium drugiej Umawiającej się Strony.