1.
Przed udzieleniem pełnomocnictwa wyborca lub osoba, która wyraziła zgodę na przyjęcie
pełnomocnictwa, obowiązani są do sprawdzenia poprawności danych zawartych w projekcie
aktu pełnomocnictwa. Stwierdzone oczywiste omyłki lub błędy pisarskie prostuje wójt
lub inny upoważniony pracownik urzędu gminy, czyniąc stosowne adnotacje na wszystkich
egzemplarzach aktu pełnomocnictwa.
2.
Wyborca, udzielając pełnomocnictwa, składa podpis na przygotowanych projektach aktu
pełnomocnictwa w obecności wójta lub innego upoważnionego pracownika urzędu gminy,
który potwierdza ten fakt przez złożenie własnego podpisu.
3.
Wolę udzielenia pełnomocnictwa przez wyborcę niemogącego lub nieumiejącego złożyć
podpisu stwierdza przez złożenie własnego podpisu wójt lub inny upoważniony pracownik
urzędu gminy, o ile wola wyborcy została potwierdzona w sposób niebudzący wątpliwości.
4.
Akt pełnomocnictwa przeznaczony dla osoby, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa,
doręcza się tej osobie w miejscu jego sporządzenia albo, w zależności od wskazania
w zgodzie na przyjęcie pełnomocnictwa, pozostawia do odbioru w urzędzie gminy lub
doręcza pod wskazany adres. W razie niewskazania miejsca doręczenia pełnomocnictwa
lub nieobecności osoby, która wyraziła zgodę na jego przyjęcie, przy sporządzaniu
aktu pełnomocnictwa, akt ten pozostawia się do odbioru w urzędzie gminy.
5.
Wzór aktu pełnomocnictwa do głosowania stanowi, w wyborach:
1)
do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, załącznik
nr 9 do rozporządzenia;
2)
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, załącznik nr 10 do rozporządzenia;
3)
do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, załącznik nr 11 do rozporządzenia;
4)
do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów
i prezydentów miast, załącznik nr 12 do rozporządzenia.