1.
Nałożenie oraz zdjęcie zamknięć urzędowych dokumentuje się w przypadku kontroli, o
której mowa w:
1)
art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy, w dokumencie wymaganym przy obejmowaniu towaru procedurą
celną lub przy nadawaniu mu innego przeznaczenia celnego;
2)
art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy, w administracyjnym dokumencie towarzyszącym, dokumencie
dostawy lub innym dokumencie handlowym zastępującym dokument dostawy oraz odpowiednio
dokumencie przewozu lub dokumencie sprawdzenia i przyjęcia przesyłki, o ile taki dokument
został sporządzony, a także w protokole z czynności kontrolnych, o ile taki protokół
został sporządzony, oraz w spisie zamknięć urzędowych prowadzonym przez podmiot podlegający
kontroli;
3)
art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy, w protokole z czynności kontrolnych oraz w spisie zamknięć
urzędowych, prowadzonym przez podmiot podlegający kontroli.
2.
Spis zamknięć urzędowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, oraz dokumenty, o których
mowa w ust. 1, zawierają informacje o miejscu, dacie, liczbie, rodzaju i cechach identyfikacyjnych
nałożonych i zdjętych zamknięć urzędowych oraz podpis funkcjonariusza, który nakładał
i zdejmował te zamknięcia, a w przypadku spisu zamknięć urzędowych także podpis osoby
odpowiedzialnej za wykonywanie powierzonych jej, przez podmiot podlegający kontroli,
obowiązków w zakresie objętym kontrolą.