Podatnicy podatku od spadków i darowizn obowiązani są dołączyć do zeznania dokumenty
mające wpływ na określenie podstawy opodatkowania potwierdzające:
1)
nabycie rzeczy lub praw majątkowych, w szczególności: orzeczenie sądu, zarejestrowany
akt poświadczenia dziedziczenia, europejskie poświadczenie spadkowe, testament, umowę,
ugodę, zaświadczenie banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o nabyciu
praw do wkładu oszczędnościowego na podstawie dyspozycji wkładcy lub zaświadczenie
towarzystwa funduszy inwestycyjnych o nabyciu jednostek uczestnictwa na podstawie
dyspozycji uczestnika funduszu inwestycyjnego otwartego albo specjalistycznego funduszu
inwestycyjnego otwartego na wypadek jego śmierci;
2)
posiadanie przez zbywcę tytułu prawnego do rzeczy lub praw majątkowych wymienionych
w zeznaniu, w szczególności: wypis z księgi wieczystej, umowę sprzedaży, zaświadczenie
spółdzielni mieszkaniowej;
3)
istnienie długów i ciężarów, obciążających nabyte rzeczy lub prawa majątkowe, a przy
nabyciu w drodze zasiedzenia poniesienie nakładów na rzecz przez nabywcę podczas biegu
zasiedzenia, w szczególności: faktury dotyczące kosztów ostatniej choroby oraz pogrzebu
spadkodawcy, wypis z księgi wieczystej potwierdzający obciążenie nieruchomości hipoteką,
służebnością lub użytkowaniem, zaświadczenie spółdzielni mieszkaniowej potwierdzające
istnienie długów związanych ze spółdzielczymi prawami do lokali, zaświadczenie o zastawie
sądowym, faktury dokumentujące poniesienie nakładów na rzecz przez nabywcę podczas
biegu zasiedzenia.