1.
Starosta albo wójt informuje wojewodę o utworzeniu związku powiatowo-gminnego po podjęciu
przez wszystkie rady powiatów i rady gmin tworzących związek uchwał o utworzeniu związku
powiatowo-gminnego oraz o przyjęciu jego statutu zgodnego z projektem statutu uzgodnionego
z wojewodą w trybie art. 72a ust. 2 w związku z art. 67 ust. 1a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, zwanej dalej „ustawą”.
2.
Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera oznaczenie uchwał rad powiatów i rad gmin
o utworzeniu związku powiatowo-gminnego oraz o przyjęciu jego statutu.
3.
Do informacji, o której mowa w ust. 1, dołącza się wyciągi z protokołów posiedzeń
rad powiatów i rad gmin w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa
w ust. 2.
4.
Jeżeli informacja o utworzeniu związku powiatowo-gminnego nie spełnia wymogów, o których
mowa w ust. 1-3, wojewoda wzywa starostę albo wójta do usunięcia braków w terminie
7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje wstrzymanie przekazania
zgłoszenia, o którym mowa w § 4 ust. 1, do organu prowadzącego rejestr, do czasu ich
uzupełnienia.