1.
Importer, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przedstawiciel podatkowy
uzyskuje od podmiotu zagranicznego dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol,
z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol
przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych
do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych, niezwłocznie
po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania
banderol podmiotowi zagranicznemu mającemu siedzibę poza terytorium kraju.
2.
Podmiot, o którym mowa w art. 116 ust. 1 pkt 7 ustawy, uzyskuje od podmiotu prowadzącego
skład podatkowy, natomiast właściciel wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13
ust. 3 ustawy, uzyskuje od podmiotu prowadzącego skład podatkowy albo od podmiotu
mającego siedzibę na terytorium państwa trzeciego, dokument rozliczeniowy z przekazanych
mu banderol, z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego
i liczby banderol przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów
akcyzowych, wykorzystanych do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych
lub niewykorzystanych:
1)
w terminie 7 dni od dnia naniesienia banderol - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych
w składzie podatkowym na terytorium kraju;
2)
niezwłocznie po wyprowadzeniu wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego, nie później
jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi prowadzącemu
skład podatkowy - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym
na terytorium państwa członkowskiego;
3)
niezwłocznie po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy
od dnia wydania banderol podmiotowi mającemu siedzibę na terytorium państwa trzeciego.