1.
Wójt informuje wojewodę o utworzeniu związku międzygminnego po podjęciu przez wszystkie
rady gmin tworzących związek uchwał o utworzeniu związku międzygminnego oraz o przyjęciu
jego statutu zgodnego z projektem statutu uzgodnionego z wojewodą w trybie art. 67 ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, zwanej dalej „ustawą”.
2.
Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera oznaczenie uchwał rad gmin o utworzeniu
związku międzygminnego oraz o przyjęciu jego statutu.
3.
Do informacji, o której mowa w ust. 1, dołącza się wyciągi z protokołów posiedzeń
rad gmin w części dotyczącej trybu podejmowania uchwał, o których mowa w ust. 2.
4.
Jeżeli informacja o utworzeniu związku międzygminnego nie spełnia wymogów, o których
mowa w ust. 1-3, wojewoda wzywa wójta do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem,
że nieusunięcie tych braków spowoduje wstrzymanie przekazania zgłoszenia, o którym
mowa w § 4 ust. 1, do organu prowadzącego rejestr, do czasu ich uzupełnienia.