1.
Centralny punkt systemu powiadamiania ratunkowego, zwany dalej „CP SPR”, zapewnia
dystrybucję informacji o lokalizacji i danych udostępnianych przez PLI CBD, w przypadku
gdy właściwe służby nie posiadają własnych punktów centralnych, o których mowa w art.
78 ust. 4 pkt 1 ustawy, przez:
1)
obsługę przekazania do PLI CBD zapytania o informacje o lokalizacji i dane z systemu
teleinformatycznego powiadamiania ratunkowego, wspierającego obsługę zgłoszeń alarmowych
i systemów teleinformatycznych jednostek służb;
2)
obsługę przekazania z PLI CBD odpowiedzi z informacjami o lokalizacji i danymi do
systemu teleinformatycznego powiadamiania ratunkowego, wspierającego obsługę zgłoszeń
alarmowych i systemów teleinformatycznych jednostek służb;
3)
obsługę przekazania do PLI CBD zapytań centrów powiadamiania ratunkowego i jednostek
służb o informacje o lokalizacji i dane oraz odpowiedzi PLI CBD na te zapytania do
centrów powiadamiania ratunkowego i jednostek służb, za pomocą protokołu komunikacyjnego
sieci WWW (HTTPS) w przypadku awarii systemów, o których mowa w pkt 1, lub ich braku;
4)
gromadzenie i przetwarzanie danych o połączeniach, w tym:
a)
rejestrację faktu przekazania zapytania o informacje o lokalizacji i dane z centrów
powiadamiania ratunkowego i jednostek służb do CP SPR, wraz ze wskazaniem czasu tej
rejestracji,
b)
rejestrację faktu przekazania zapytania o informacje o lokalizacji i dane z CP SPR
do PLI CBD wraz ze wskazaniem czasu tej rejestracji,
c)
rejestrację faktu przekazania odpowiedzi z informacjami o lokalizacji i danymi z PLI
CBD do CP SPR wraz ze wskazaniem czasu tej rejestracji,
d)
rejestrację faktu przekazania odpowiedzi z informacjami o lokalizacji i danymi z CP
SPR do centrów powiadamiania ratunkowego i jednostek służb wraz ze wskazaniem czasu
tej rejestracji.
2.
Dane o połączeniach, o których mowa w ust. 1 pkt 4, przechowuje się przez 12 miesięcy
od ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło połączenie.