Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwojuz dnia 17 lutego 2015 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane   (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2014 r. poz. 40, 768, 822, 1133 i 1200 oraz z 2015 r. poz. 151 i 200.) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie   (Dz. U. Nr 63, poz. 735, z późn. zm.3)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 65, poz. 408, z 2012 r. poz. 608, z 2013 r. poz. 528 oraz z 2014 r. poz. 858.) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 259 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2.

Urządzenia zabezpieczające, o których mowa w ust. 1, powinny być:

1)

wykonane w szczególności jako bariery:

a)

metalowe U14-a,

b)

betonowe U14-b,

c)

z innych materiałów U14-c;

2)

umieszczone, z zachowaniem wymagań określonych w § 262 ust. 1 i 1a:

a)

na skraju obiektu albo między jezdnią a chodnikiem - jako bariery skrajne,

b)

w pasie dzielącym na obiektach w ciągu dróg dwujezdniowych jednoprzestrzennych bądź rozdzielonych wąską szczeliną - jako bariery dzielące,

c)

w pasie separującym na obiektach w ciągu dróg o przekroju 2+1 - jako dwustronne bariery dzielące.
 ”
 ;

2)

w § 262 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„ 

1a.

Dopuszcza się odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery nie mniejszą niż 0,5 m:

1)

od krawędzi pasa ruchu - jeżeli na krawędzi pasa ruchu znajduje się krawężnik o wysokości co najmniej 0,12 m;

2)

od krawędzi pasa ruchu i krawędzi dodatkowego pasa ruchu do wyprzedzania - jeżeli dotyczy dwustronnej bariery usytuowanej na drodze o przekroju 2+1, przy czym odległość pomiędzy licami prowadnic lub podstaw dwustronnej bariery i bariery skrajnej, w części jednopasowej, nie może być mniejsza niż 5,5 m.
 ”
 .

§ 2.

Jeżeli, przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, dla inwestycji drogowej:

1)

został złożony wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a także odrębny wniosek o zatwierdzenie projektu budowlanego,

2)

zostało dokonane zgłoszenie budowy lub wykonywania robót budowlanych, w przypadku gdy nie jest wymagana decyzja o pozwoleniu na budowę lub decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
- stosuje się przepisy dotychczasowe.

§ 3.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2014 r. poz. 40, 768, 822, 1133 i 1200 oraz z 2015 r. poz. 151 i 200.
3)
Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 65, poz. 408, z 2012 r. poz. 608, z 2013 r. poz. 528 oraz z 2014 r. poz. 858.