Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowejz dnia 20 marca 2015 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe

Spis treści

Treść rozporządzenia

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lipca 2014 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe   (Dz. U. poz. 902) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2)

w 2015 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2a do rozporządzenia.
 ”
 ;

2)

w § 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2)

w 2015 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5a do rozporządzenia.
 ”
 ;

3)

w § 5 w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„ 

1)

w pierwszej kolejności, uwzględniając kwoty dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy, z uwzględnieniem art. 22ae ust. 5a ustawy, oraz prognozowaną liczbę uczniów odpowiednich klas w szkołach, które w danym roku są obowiązane zapewnić bezpłatne podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe;
 ”
 ;

4)

w § 6 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2)

w 2015 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 7a do rozporządzenia.
 ”
 ;

5)

w § 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2)

w 2015 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 10 do rozporządzenia.
 ”
 ;

6)

po załączniku nr 2 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 2a w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;

7)

załącznik nr 5 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia;

8)

po załączniku nr 5 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 5a w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia;

9)

po załączniku nr 7 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 7a w brzmieniu określonym w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;

10)

załącznik nr 9 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 5 do niniejszego rozporządzenia;

11)

po załączniku nr 9 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 10 w brzmieniu określonym w załączniku nr 6 do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 31 marca 2015 r.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705, z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206, z 2012 r. poz. 941 i 979, z 2013 r. poz. 87, 827, 1191, 1265, 1317 i 1650, z 2014 r. poz. 7, 290, 538, 598, 642, 811, 1146, 1198 i 1877 oraz z 2015 r. poz. 357.

Załącznik nr 1   -   Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej w 2015 r. na wyposażenie szkoły w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (wzór)

Załącznik nr 2   -   Wniosek o udzielenie dotacji celowej w 2015 r. na wyposażenie szkól podstawowych, gimnazjów i szkól artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe (wzór)

Załącznik nr 3   -   Wniosek o udzielenie dotacji celowej w 2015 r. na wyposażenie szkól podstawowych, gimnazjów i szkól artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (wzór)

Załącznik nr 4   -   Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. na wyposażenie szkoły podstawowej/gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (wzór)

Załącznik nr 5   -   Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. na wyposażenie szkól podstawowych, gimnazjów i szkól artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe (wzór)

Załącznik nr 6   -   Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. na wyposażenie szkól podstawowych, gimnazjów i szkól artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (wzór)