W zakresie nieuregulowanym w
rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 923/2012 z dnia 26 września 2012 r. ustanawiającym
wspólne zasady w odniesieniu do przepisów lotniczych i operacyjnych dotyczących służb
i procedur żeglugi powietrznej oraz zmieniającym rozporządzenie wykonawcze (WE) nr
1035/2011 oraz rozporządzenia (WE) nr 1265/2007, (WE) nr 1794/2006, (WE) nr 730/2006,
(WE) nr 1033/2006 i (UE) nr 255/2010
(Dz. Urz. UE L 281 z 13.10.2012, str. 1) warunki i sposób działania służb ruchu lotniczego określają normy i zalecane metody
postępowania określone w Załączniku 11 „Służby ruchu lotniczego” do
Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia
1944 r.
(Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.2)Zmiany wymienionej konwencji zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137
i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz.
188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39,
poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528, z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701 oraz
z 2012 r. poz. 368, 369, 370 i 371.), ogłoszonym w załączniku do
obwieszczenia nr 12 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 11 czerwca 2014 r. w
sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 11 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie
cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.
(Dz. Urz. ULC poz. 47), zwanym dalej „Załącznikiem 11”, zawarte w:
1)
rozdziale 1 „Definicje” dotyczące pojęć:
b)
Aspekty czynnika ludzkiego,
d)
Cykliczna kontrola nadmiarowa,
l)
Geodezyjny układ odniesienia,
q)
Klasyfikacja spójności (danych lotniczych),
s)
Międzynarodowe Biuro NOTAM,
u)
Nawigacja oparta o charakterystyki systemu (PBN),
z)
Ośrodek koordynacji poszukiwania i ratownictwa,
zc)
Rejon kontrolowany lotnisk(a) (TMA),
zf)
Spójność danych lotniczych,
zg)
Stała służba lotnicza AFS,
zh)
Specyfikacja nawigacyjna,
zi)
System łączności konferencyjnej,
zj)
System zarządzania bezpieczeństwem (SMS),
zk)
Telekomunikacyjna stacja lotnicza,
zl)
Trasa nawigacji obszarowej,
zn)
Warunki meteorologiczne dla lotów z widocznością (VMC),
zo)
Wymagana charakterystyka łączności (RCP),
zq)
Zarządzanie przepływem ruchu lotniczego (ATFM);
2)
rozdziale 2 „Przepisy ogólne” w pkt 2.1-2.5, 2.7-2.15, 2.17-2.22, 2.26-2.31;
3)
rozdziale 3 „Służba kontroli ruchu lotniczego” w pkt 3.2, 3.3.2-3.3.3, 3.3.5 lit.
c, 3.3.5.1-3.3.5.2, 3.5-3.6, 3.7.1.2, 3.7.4.2.1.4, 3.7.5, 3.9-3.10;
4)
rozdziale 4 „Służba informacji powietrznej” w pkt 4.2.3, 4.3.1.1-4.3.1.3, 4.3.4-4.3.5,
4.3.6.1 lit. a-d, 4.3.6.2, 4.3.6.5, 4.4;
5)
rozdziale 5 „Służba alarmowa” w pkt 5.1.2-5.1.3, 5.2-5.5;
6)
rozdziale 6 „Potrzeby służb ruchu lotniczego w zakresie łączności”;
7)
rozdziale 7 „Potrzeby służb ruchu lotniczego w zakresie informacji”;
8)
dodatku 1 „Zasady oznaczania specyfikacji nawigacyjnych i tras ATS innych niż standardowe
trasy odlotu i dolotu”;
9)
dodatku 2 „Zasady ustalania i oznaczania znaczących punktów nawigacyjnych”;
10)
dodatku 3 „Zasady oznaczania standardowych tras odlotu i dolotu oraz związanych z
nimi procedur”;
11)
dodatku 5 „Wymagania odnoszące się co do jakości danych lotniczych”;
12)
załączniku A „Materiał dotyczący sposobu ustalania tras ATS określanych za pomocą
VOR”;
13)
załączniku B „Rozgłaszanie informacji o ruchu przez statki powietrzne (TIBA) oraz
odpowiednie procedury operacyjne”;
14)
załączniku C „Materiał dotyczący planowania w sytuacjach awaryjnych”.