|
|
|
|
|
|
Numer pola
|
Nazwa pola
|
Zawartość pola lub jego części
|
|
01 i 02
|
nazwa organu celnego
|
Pole musi być wypełnione. Wpłaty należności określonych przez organ celny należy dokonać na rachunek Izby Celnej,
wskazanej w wydanych przez organ celny: decyzji, postanowieniu, mandacie lub innym
dokumencie, z którego wynika obowiązek zapłaty należności. W polu tym należy wpisać
właściwą Izbę Celną, np. „Izba Celna w Krakowie”. Wypełniając pismem ręcznym, w każdej linii można wpisać maksymalnie do 27 znaków (od
początku lewej strony). Przy wpisywaniu danych należy stosować pismo blokowe (cyfry
i duże litery - każdy znak w oddzielnej kratce) w kolorze czarnym albo niebieskim. Wypełniając pismem maszynowym, w każdej linii można wpisać maksymalnie 54 znaki (od
początku lewej strony). Dane należy wpisywać w sposób umożliwiający jednoznaczny odczyt,
tzn. wpisując znaki w jednym ciągu, z wyraźnymi odstępami, ignorując podział na kratki,
nie wykraczając poza obrys pola. Personalizację maszynową należy wykonywać kolorem
czarnym. W przypadku gdy na koniec pierwszej linii przypada koniec wyrazu, drugą linię
należy rozpocząć od spacji. Zaleca się używanie dużych liter.
|
|
03
|
numer rachunku bankowego organu celnego
|
Pole musi być wypełnione. Pole jest przeznaczone na wpisanie numeru rachunku bankowego (NRB) właściwej Izby
Celnej wpisanej w polu nr 01. W przypadku stosowania pisma ręcznego wpisywanie NRB należy rozpocząć od pierwszej
kratki - każda cyfra powinna być wpisana w osobnej kratce kolorem czarnym albo niebieskim.
Nie należy wpisywać żadnych znaków rozdzielających, np. „-”. W przypadku wypełniania pismem maszynowym NRB należy wpisać od pierwszej kratki, oddzielając
pojedynczą spacją dwie pierwsze cyfry od pozostałych, które z kolei należy grupować
po cztery cyfry i grupy oddzielać pojedynczą spacją. Nie należy wpisywać żadnych znaków
rozdzielających, np. „-”. Należy ignorować podział na kratki i nie wykraczać poza
obrys pola. Personalizację maszynową należy wykonywać kolorem czarnym. Prawidłowe
grupowanie cyfr przedstawiono poniżej: 70 1020 1036 0000 0789 8941 1111
|
|
04
|
WP
|
Pole musi być wypełnione. Stałe oznaczenie formy płatności: W- wpłata gotówkowa P- polecenie przelewu Pole wypełnia jednostka przyjmująca formularz zlecenia płatniczego: dla polecenia przelewu należy przekreślić za pomocą znaku „X” znak W, natomiast dla
wpłaty gotówkowej znak P.
|
|
05
|
kwota
|
Pole musi być wypełnione. Przy wypełnianiu pola pismem ręcznym lub maszynowym należy stosować zasady podane
w polu nr 01. Kwota powinna być wpisana cyframi (grosze oddzielone przecinkiem), począwszy
od lewej strony pola (jeżeli nie ma groszy, wpisać dwa zera po przecinku). Nie należy
stosować kropek oddzielających tysiące, miliony itp. W przypadku wypełnienia pismem maszynowym kwotę należy poprzedzić dwoma znakami gwiazdek
(**).
|
|
06
|
numer rachunku bankowego wpłacającego (przelew)/kwota słownie
|
Pole musi być wypełnione. W zależności od formy płatności w polu należy wpisać w przypadku: • przelewu - numer rachunku bankowego albo rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
(NRB)
|
|
|
(wpłata)
|
wpłacającego, • wpłaty gotówkowej - kwotę słownie. W przypadku dokonywania przelewu, przy wpisywaniu NRB zobowiązanego należy stosować
zasady dotyczące wpisywania NRB organu celnego określone w polu nr 03. W przypadku dokonywania wpłaty gotówkowej przy wpisywaniu kwoty słownie pismem ręcznym
dopuszcza się pisanie pismem ciągłym w dowolny sposób. Przy wypełnianiu pismem maszynowym
dopuszcza się stosowanie skrótów kolejnych cyfr, zgodnie z następującą zasadą skracania:
0 - zer*, 1 - jed*, 2 - dwa*, 3 - trz*, 4 - czt*, 5 - pię*, 6 - sze*, 7 - sie*, 8
- osi*, 9 - dzi*.
|
|
07 i 08
|
nazwa i adres wpłacającego
|
Pole musi być wypełnione. Przy wypełnianiu pola pismem ręcznym lub maszynowym należy stosować zasady podane
w opisie pola nr 01. W przypadku gdy na koniec pierwszej linii przypada koniec wyrazu,
drugą linię należy rozpocząć od spacji. W tym polu należy wpisać imię i nazwisko albo nazwę firmy oraz adres wpłacającego. W przypadku osoby fizycznej należy wpisać imię i nazwisko oraz adres miejsca zamieszkania
(pobytu), uwzględniając odstępy i znaki rozdzielające. W przypadku osoby prawnej należy wpisać nazwę firmy i jej adres siedziby, uwzględniając
odstępy i znaki rozdzielające.
|
|
09
|
NIP lub identyfikator uzupełniający wpłacającego
|
Pole musi być wypełnione. Przy wypełnianiu pola pismem ręcznym lub maszynowym należy stosować zasady podane
w polu nr 01. Należy wpisać Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) wpłacającego bez znaków rozdzielających
(bez kresek), np. 6750007222, rozpoczynając od pierwszej kratki. Jeżeli wpłacający nie posiada numeru NIP, należy wpisać identyfikator uzupełniający: - numer REGON, gdy wpłacający jest osobą prawną albo jednostką organizacyjną niemającą
osobowości prawnej, ale posiadającą numer REGON, - numer PESEL, gdy wpłacający jest osobą fizyczną posiadającą numer PESEL. Jeżeli wpłacający nie posiada jednego z podanych wyżej numerów: NIP, PESEL lub REGON
- należy wpisać serię i numer paszportu lub serię i numer innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość (bez znaków rozdzielających).
|
|
10
|
typ identyfikatora
|
Pole musi być wypełnione. Jeżeli w polu nr 09 wpisano: - NIP, to należy wpisać N, - numer REGON, to należy wpisać R, - numer PESEL, to należy wpisać P, - serię i numer dowodu osobistego, to należy wpisać 1, - serię i numer paszportu, to należy wpisać 2, - numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, to należy wpisać 3.
|
|
11
|
okres (rok, typ okresu, nr okresu)
|
Pole musi być wypełnione, z wyjątkiem sytuacji, gdy wpłata dotyczy należności niezwiązanych z okresem rozliczeniowym. Należy wpisać, jakiego okresu dotyczy dokonywana wpłata (bez znaków rozdzielających): R-rok, K-kwartał, M-miesiąc, D-dekada, J- dzień Przykładowo, jeżeli: - wpłata dotyczy pojedynczego zgłoszenia celnego z dnia 6 lipca 2015 r. lub decyzji
(postanowienia) z dnia 6 lipca 2015 r., należy wpisać -15J0607, - wpłata dotyczy wielu zgłoszeń celnych lub decyzji, przy czym najwcześniejsze zgłoszenie
lub decyzja są z dnia 16 lipca 2015 r., należy wpisać datę najwcześniejszego zgłoszenia
celnego lub decyzji - 15J1607,
|
|
|
|
- wpłata dotyczy mandatu lub tytułu wykonawczego wystawionego w dniu 26 lipca 2015 r.,
należy wpisać - 15J2607, - wpłata dotyczy deklaracji importowej dla podatku od towarów i usług za miesiąc lipiec
2015 r., należy wpisać - 15M07
|
|
12
|
symbol formularza lub płatności
|
Pole musi być wypełnione. 1. Jeżeli wpłata dotyczy zgłoszenia celnego lub wynika z decyzji bądź postanowienia,
należy wpisać odpowiednio symbol: • SAD - wpłata z tytułu cła, podatku od towarów i usług od importu, dotycząca jednego
zgłoszenia celnego lub decyzji/postanowienia • SADAKC - wpłata z tytułu podatku akcyzowego od importu, dotycząca jednego zgłoszenia
celnego lub decyzji/postanowienia • SADw - wpłata z tytułu cła, podatku od towarów i usług od importu, dotycząca więcej
niż jednego zgłoszenia celnego lub decyzji/postanowienia • SADAKCw - wpłata z tytułu podatku akcyzowego od importu, dotycząca więcej niż jednego
zgłoszenia celnego lub decyzji/postanowienia 2. Jeżeli wpłata dotyczy należności objętych postępowaniem egzekucyjnym, należy wpisać
symbol: • TYTULW 3. Jeżeli wpłata dotyczy deklaracji importowej dla podatku od towarów i usług, należy
wpisać symbol: • VAT-IM - deklaracja importowa dla podatku od towarów i usług 4. Jeżeli wpłata dotyczy innych należności, np. mandatu lub kary pieniężnej: • INNE
|
|
13
|
identyfikacja zobowiązania (rodzaj dokumentu, np. decyzja, tytuł wykonawczy, postanowienie)
|
Pole musi być wypełnione. Przy wypełnianiu pola pismem ręcznym lub maszynowym należy stosować zasady podane
w polu nr 01. Pole wypełnia się w zależności od wskazanego w polu nr 12 symbolu. 1. Jeżeli wpłata dotyczy zgłoszenia celnego, w tym polu należy wpisać numer zgłoszenia
celnego nadany w systemie Celina (np. OGL/351020/00/000010/2015) lub w systemie AIS
(np. 15PL351010I000070), przykładowo: • OG351020000000102015 • 15PL351010I0000707 2. Jeżeli wpłata dotyczy decyzji bądź postanowienia o numerze np. 351000-UAGR.872.1234.2015
albo mandatu o numerze, np. AAA01234567 należy wpisać odpowiednio numer takiego dokumentu,
przykładowo: • 351000UAGR87212342015 • AAA01234567 3. Jeżeli wpłata dotyczy należności zbiorczych (np. SADw), należy wpisać wyłącznie
pismem maszynowym nazwę pliku w formacie. txt, sporządzonego według specyfikacji uzgodnionej
z Izbą Celną dokonującą rozliczenia wpłaty i przesłanego tej Izbie w uzgodniony z
nią sposób. Nazwa pliku specyfikacji powinna zawierać: pierwsze dwie cyfry numeru rachunku bankowego
Izby Celnej, na który jest dokonywana wpłata, dzień, miesiąc, rok dokonania przelewu,
NIP wpłacającego, całkowitą kwotę wpłaty i rozszerzenie. txt. Przykładowo, jeżeli plik specyfikacji ma nazwę 25_16072015_6750007222_12300_00.txt,
to należy wpisać: • 251607201567500072221230000
|
|
14
|
pieczęć, data i podpis wpłacającego
|
Odcisk pieczęci, który może być stosowany opcjonalnie (nie należy stosować czerwonego
tuszu), data oraz podpis wpłacającego.
|
|
|
|
|
|
|