2.
Wójt lub burmistrz (prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce pobytu czasowego
trwającego ponad trzy miesiące zawiadamia niezwłocznie wójta lub burmistrza (prezydenta
miasta) właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego osoby o jej wpisaniu do rejestru.
Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy
miesiące, skreślenie osoby z rejestru może nastąpić po otrzymaniu przez wójta lub
burmistrza (prezydenta miasta), właściwego ze względu na miejsce dotychczasowego pobytu,
zawiadomienia pismem na nośniku papierowym lub pismem w postaci elektronicznej opatrzonym
bezpiecznym podpisem elektronicznym, o wpisaniu tej osoby do rejestru przez wójta
lub burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce nowego pobytu.
4.
Komórka urzędu gminy właściwa w sprawach ewidencji ludności przekazuje komórce tego
urzędu dokonującej czynności rejestracyjnych dane o osobach, które w danym roku kalendarzowym
ukończyły lub ukończą 18 lat życia i zameldowały się na pobyt stały lub pobyt czasowy
trwający ponad trzy miesiące albo wymeldowały się z tego pobytu - aż do dnia sporządzenia
rejestru.