1)
streszczenie głównych elementów planu naprawy oraz ocenę zdolności banku do podjęcia
skutecznych działań w celu poprawy sytuacji;
2)
opis struktury organizacyjnej banku i jego strategii biznesowej oraz istotnych zmian
w strukturze organizacyjnej banku lub jego strategii biznesowej, które nastąpiły od
dnia złożenia przez bank ostatniego wniosku o zatwierdzenie przez Komisję Nadzoru
Finansowego planu naprawy albo jego uzupełnienia lub zmiany, dokonanych na żądanie
Komisji Nadzoru Finansowego albo, jeżeli ma to zastosowanie, od dnia jego aktualizacji;
3)
politykę informacyjną banku w związku z potencjalnymi negatywnymi reakcjami rynku
finansowego na pogarszającą się sytuację banku uwzględniającą:
a)
tryb i sposób pozyskiwania, obiegu i wymiany informacji w banku oraz między bankiem
a podmiotami zewnętrznymi,
b)
działania w przypadku jakichkolwiek potencjalnych niekorzystnych reakcji rynku;
4)
działania, które należy podjąć w celu utrzymania odpowiedniego poziomu funduszy własnych
i płynności lub przywrócenia ich do wysokości wymaganej zgodnie z przepisami obowiązującymi
w tym zakresie, a także zmierzające do poprawy sytuacji finansowej banku, w tym przywrócenia
jego rentowności;
5)
harmonogram działań podejmowanych w celu realizacji istotnych elementów planu naprawy;
6)
zidentyfikowane istotne przeszkody zagrażające skutecznej i terminowej realizacji
planu naprawy, proponowany sposób reakcji na te przeszkody, a także wpływ działań
przewidzianych w planie naprawy na klientów i inne strony umów zawartych przez bank;
7)
identyfikację linii biznesowych oraz funkcji krytycznych realizowanych przez bank;
8)
procedury ustalenia wartości i oceny zbywalności głównych linii biznesowych i aktywów
banku, w tym w warunkach zaburzeń rynkowych, a także działania przygotowawcze mające
na celu umożliwienie zbycia przez bank aktywów lub linii biznesowych w terminie umożliwiającym
przywrócenie stabilności finansowej banku;
9)
opis powiązania procesu planowania działań naprawczych z systemem zarządzania bankiem,
a także szczegółowy opis procesów regulujących zatwierdzanie planu naprawy i ustalanie
osób odpowiedzialnych za jego przygotowanie i wdrożenie;
10)
działania służące zapewnieniu możliwości kontynuowania działalności i terminowego
wywiązywania się z zobowiązań, ukierunkowane zwłaszcza na zapewnienie dostępu do rezerwowych
źródeł finansowania, w tym do potencjalnych źródeł płynności, a także oceny dostępnych
aktywów mogących stanowić zabezpieczenie dokonywanych operacji oraz oceny możliwości
uzyskania wsparcia finansowego oraz przenoszenia płynności pomiędzy liniami biznesowymi;
12)
założenia i środki dotyczące restrukturyzacji zobowiązań banku;
13)
założenia i środki dotyczące restrukturyzacji linii biznesowych banku;
14)
działania mające na celu utrzymanie ciągłości dostępu banku do infrastruktury rynków
finansowych;
15)
środki mające na celu utrzymanie ciągłości funkcjonowania procedur operacyjnych banku,
w tym usług dotyczących infrastruktury i usług informatycznych;
16)
inne działania lub strategie zarządcze służące przywróceniu stabilności finansowej
banku oraz prognozowane skutki finansowe takich działań lub strategii;
17)
działania, jakie bank podjął lub planuje podjąć w celu zapewnienia możliwości wdrożenia
planu naprawy, w tym środki niezbędne do umożliwienia dokapitalizowania banku zgodnie
z przyjętymi założeniami;
18)
poziomy wskaźników ilościowych i jakościowych określających sytuację finansową banku,
które można skutecznie monitorować i po osiągnięciu których mogą być podjęte działania
określone w planie, z uwzględnieniem wskaźników kapitałowych, płynności, rentowności,
jakości aktywów, rynkowych oraz makroekonomicznych; w przypadku wskaźników rynkowych
oraz makroekonomicznych bank może odstąpić od ich uwzględnienia w planie naprawy,
jeżeli uzasadni, że nie odpowiadają one strukturze prawnej, profilowi ryzyka, wielkości
i złożoności banku;
19)
scenariusze planu naprawy służące weryfikacji skuteczności przyjętych opcji naprawy
i adekwatności ram wskaźników naprawy w hipotetycznych sytuacjach kryzysowych odnoszących
się do problemów właściwych dla danego banku, zdarzeń mających wpływ na system finansowy
lub ich kombinacji.