1.
W procedurze porównania efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji zespół ekspertów
dokonuje analizy stopnia złożoności i zaawansowania poszczególnych efektów uczenia
się w zestawach, które odnosi do najlepiej odpowiadających składników opisu poziomów
PRK 1-8 drugiego stopnia typowych dla kwalifikacji o charakterze zawodowym, o których
mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy.
2.
Dokonując analizy, o której mowa w ust. 1, zespół ekspertów uwzględnia informacje
zawarte we wniosku o włączenie kwalifikacji do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
o których mowa w art. 15 ust. 1 pkt 2 lit. d-k i art. 15 ust. 1 pkt 4 ustawy.
3.
W razie wątpliwości dotyczących rekomendowanego przypisania poziomu PRK do danej kwalifikacji,
zespół ekspertów podejmuje rozstrzygnięcie w oparciu o wyodrębnione zestawy efektów
uczenia się lub poszczególne efekty uczenia się w zestawach, uznane przez zespół ekspertów
za najistotniejsze dla właściwej realizacji działań lub zadań, które potrafi wykonywać
osoba posiadająca daną kwalifikację.
4.
W przypadku kwalifikacji w zawodzie, o której mowa w art. 3 pkt 19 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, przepisów ust. 2 i ust. 3 nie stosuje się. Analiza, o której mowa w ust. 1, dotyczy
informacji, o których mowa w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
5.
W przypadku kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych, o których
mowa w art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, art. 2 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk oraz art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych, przepisów ust. 2 i ust. 3 nie stosuje się. Analiza, o której mowa w ust. 1, dotyczy
efektów kształcenia, które należy odnosić do najlepiej odpowiadających składników
opisu poziomów PRK 6 i 7 drugiego stopnia typowych dla kwalifikacji uzyskiwanych w
ramach szkolnictwa wyższego po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4, o których
mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy, oraz składników opisu
poziomów PRK 1-8 drugiego stopnia typowych dla kwalifikacji o charakterze zawodowym,
o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy.
6.
W przypadku kwalifikacji uregulowanych, przepisów ust. 2 i ust. 3 nie stosuje się.
Analiza, o której mowa w ust. 1, dotyczy efektów uczenia się określonych w przepisach
regulujących daną kwalifikację.