1.
Członkowie komisji konkursowych, o których mowa w § 3, wybierają ze swojego grona
przewodniczącego i sekretarza.
2.
Członkami komisji konkursowych nie mogą być osoby przystępujące do konkursu na stanowisko
Dyrektora Centrum albo do konkursu na stanowisko zastępcy Dyrektora Centrum, osoby
będące małżonkami tych osób, ich krewnymi albo powinowatymi do drugiego stopnia włącznie
albo pozostające wobec nich w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić
uzasadnione wątpliwości co do bezstronności członka komisji.
3.
Członek komisji konkursowej składa pisemne oświadczenie, że nie zachodzą okoliczności,
o których mowa w ust. 2.
4.
Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 2, zostaną ujawnione po powołaniu komisji
konkursowych, w przypadku konkursu na stanowisko Dyrektora Centrum - Minister, a w
przypadku konkursu na stanowisko zastępcy Dyrektora Centrum - Dyrektor Centrum niezwłocznie
odwołują członka komisji, którego okoliczności te dotyczą, oraz uzupełniają skład
komisji, zgodnie z § 3.
5.
Czynności komisji konkursowej, w których brała udział osoba, o której mowa w ust.
2, są nieważne.
6.
Członek komisji konkursowej ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji dotyczących
osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w trakcie naboru.
7.
Komisje konkursowe wykonują swoje zadania na posiedzeniach.
8.
Posiedzenia komisji konkursowych odbywają się, gdy w jej pracach bierze udział co
najmniej 3 członków, w tym przewodniczący.
9.
Z posiedzeń komisji konkursowych sporządza się protokoły.
10.
Protokół zawiera w szczególności:
1)
datę i miejsce posiedzenia komisji konkursowej;
2)
listę obecnych na posiedzeniu członków komisji konkursowej;
3)
przebieg posiedzenia komisji konkursowej.