1)
kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego
powrotu z imprezy turystycznej, obejmujących w szczególności koszty transportu, zakwaterowania,
transferów, w tym także koszty poniesione przez klientów, w wypadku gdy organizator
turystyki lub pośrednik turystyczny, wbrew obowiązkowi, nie zapewnia tego powrotu;
2)
zwrotu wpłat wniesionych przez klientów tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, w
wypadku gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego
oraz osób, które działają w ich imieniu, impreza turystyczna nie została lub nie zostanie
zrealizowana;
3)
zwrotu części wpłat wniesionych przez klientów tytułem zapłaty za imprezę turystyczną
odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie została lub nie zostanie zrealizowana
z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego oraz osób,
które działają w ich imieniu.