Na podstawie art. 23 ust. 11 ustawy z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w
razie niewypłacalności pracodawcy
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1256) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku marszałka
województwa właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy do dysponenta Funduszu Gwarantowanych
Świadczeń Pracowniczych o określenie warunków zwrotu należności Funduszu, w szczególności
rozłożenie na raty i odroczenie terminu spłaty należności lub o odstąpienie w całości
lub w części od dochodzenia zwrotu należności lub o ich umorzenie w całości lub w
części.
§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
Funduszu - rozumie się przez to Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
2)
CEIDG - rozumie się przez to Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej
prowadzoną w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw gospodarki;
3)
dłużniku Funduszu - rozumie się przez to przedsiębiorcę, likwidatora lub inną osobę
zarządzającą majątkiem dłużnika Funduszu lub zarządzającą masą upadłości dłużnika
Funduszu, zobowiązanych do zwrotu z majątku dłużnika Funduszu należności Funduszu,
lub osobę fizyczną zobowiązaną do zwrotu należności Funduszu;
4)
dysponencie Funduszu - rozumie się przez to ministra właściwego do spraw pracy;
5)
pomocy de minimis - rozumie się przez to pomoc de minimis w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1808);
6)
pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - rozumie się przez to pomoc spełniającą przesłanki
określone w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących odpowiednio pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie;
7)
pomocy publicznej - rozumie się przez to pomoc publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
8)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności
pracodawcy;
9)
wniosku - rozumie się przez to wniosek, o którym mowa w art. 23 ust. 9 oraz art. 23a
ust. 4 ustawy.
§ 3.
Wniosek zawiera:
1)
opis stanu faktycznego ze wskazaniem: kwot należności Funduszu, których dotyczy wniosek,
z podziałem na należność główną, odsetki, koszty i inne należności, okresów, za które
zostały wypłacone świadczenia ze środków Funduszu i ich wysokość, podstaw prawnych
wypłaty każdego ze świadczeń ze środków Funduszu, wykazu spłaconych kwot i przebiegu
postępowania windykacyjnego;
2)
stanowisko marszałka województwa określające przedmiot wniosku, jego podstawę prawną
oraz proponowane warunki zwrotu lub odstąpienia od dochodzenia zwrotu, lub umorzenia
należności Funduszu wraz z uzasadnieniem;
3)
opinię prawną w sprawie, dotyczącą aktualnego stanu prawnego, zawierającą ocenę możliwości
lub zasadności dalszego dochodzenia zwrotu należności Funduszu od dłużnika Funduszu
oraz od osób trzecich odpowiedzialnych za zobowiązania dłużnika Funduszu; w przypadku
gdy do wniosku marszałka województwa jest załączony wniosek dłużnika Funduszu, opinia
prawna powinna odnosić się również do stanowiska przedstawionego przez dłużnika Funduszu;
4)
informację o zabezpieczeniach posiadanych przez Fundusz;
5)
informację, czy w stosunku do osób zobowiązanych do złożenia wniosku o ogłoszenie
upadłości było prowadzone postępowanie o orzeczenie zakazu prowadzenia działalności
gospodarczej na własny rachunek lub w ramach spółki cywilnej oraz pełnienia funkcji
członka rady nadzorczej, członka komisji rewizyjnej, reprezentanta lub pełnomocnika
osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie tej działalności, spółki
handlowej, przedsiębiorstwa państwowego, spółdzielni, fundacji lub stowarzyszenia,
o których mowa w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe
(Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r.
poz. 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615, 996 i 1579.), wraz z potwierdzającymi ją dokumentami.
§ 4.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 3 pkt 1 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
dokumenty mogące świadczyć o nieprowadzeniu przez dłużnika Funduszu działalności gospodarczej
lub o trwałym zaprzestaniu jej prowadzenia, lub o pozostawaniu w stanie likwidacji
lub upadłości:
a)
aktualną informację z CEIDG,
b)
prawomocne orzeczenie o rozwiązaniu spółki przez sąd lub uchwałę wspólników o rozwiązaniu
spółki, w formie protokołu sporządzonego przez notariusza wraz z aktualnym odpisem
z Krajowego Rejestru Sądowego, zwanego dalej „KRS”, uwzględniającym podjętą uchwałę,
c)
prawomocne postanowienie o ogłoszeniu upadłości lub prawomocne postanowienie o wszczęciu
wtórnego postępowania upadłościowego - wraz z aktualnym odpisem z KRS lub aktualną
informacją z CEIDG,
d)
sporządzone nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dniem złożenia wniosku, zaświadczenie
urzędu skarbowego o wykreśleniu dłużnika Funduszu jako podatnika lub zaświadczenie
o nieodprowadzaniu podatków z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, lub informację
urzędu skarbowego w tym zakresie uzyskaną przez organ egzekucyjny w związku ze zleceniem
mu tych czynności we wniosku egzekucyjnym,
e)
sporządzone nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dniem złożenia wniosku, zaświadczenie
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zwanego dalej „ZUS”, o wyrejestrowaniu pracowników
z ubezpieczeń społecznych lub informację ZUS w tym zakresie uzyskaną przez organ egzekucyjny
w związku ze zleceniem mu tych czynności we wniosku egzekucyjnym albo zaświadczenie
ZUS o dacie zaprzestania odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne,
f)
oświadczenie likwidatora lub syndyka o nieprowadzeniu działalności gospodarczej;
2)
analizę wykazującą, że deklarowana kwota wpłaty przez dłużnika Funduszu spowodowałaby
korzystniejszą sytuację Funduszu niż w przypadku wszczęcia postępowania sądowego i
poniesienia kosztów sądowych lub w drodze przymusowego dochodzenia zwrotu w postępowaniu
egzekucyjnym, wraz z oświadczeniem dłużnika Funduszu zawierającym uprawdopodobnienie
zaspokojenia należności Funduszu w wyższym stopniu;
3)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
3 pkt 1 ustawy.
§ 5.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 3 pkt 2 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
dokumenty, o których mowa w § 4 pkt 1;
2)
analizę wykazującą, że dochodzenie zwrotu należności Funduszu jest związane z poniesieniem
kosztów znacznie przewyższających wysokość dochodzonych kwot, z wyliczeniem rzeczywistych
kosztów, które należałoby ponieść w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym;
3)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
3 pkt 2 ustawy.
§ 6.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 3 pkt 3 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
dokumenty, o których mowa w § 4 pkt 1;
2)
oświadczenie dłużnika Funduszu, że ze względu na stan majątkowy i sytuację rodzinną,
w tym uzyskiwanie dochodu uniemożliwiającego spłacenie należności do Funduszu, nie
jest w stanie spłacić należności jednorazowo lub w całości, ponieważ spowodowałoby
to zbyt dotkliwe skutki dla niego i jego rodziny, w szczególności pozbawiłoby jego
i jego rodzinę możliwości zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych;
3)
dokumenty potwierdzające zawarty w oświadczeniu stan majątkowy i sytuację rodzinną,
w tym ostatnie złożone zeznanie podatkowe;
4)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
3 pkt 3 ustawy.
§ 7.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 4 ustawy, do wniosku
należy dołączyć odpowiednio:
1)
analizę wykazującą, że zwrot należności Funduszu zgodnie z warunkami zaproponowanymi
we wniosku jest korzystniejszy niż zwrot możliwy do uzyskania przez Fundusz w wyniku
egzekucji, upadłości dłużnika Funduszu lub postępowania likwidacyjnego, zawierającą
w szczególności:
a)
ustalenie poziomu zwrotu należności Funduszu w wyniku spełnienia warunków zaproponowanych
we wniosku; obliczenie kwoty należności możliwej do uzyskania w wyniku spełnienia
warunków zaproponowanych we wniosku powinno uwzględniać następujące informacje:
-
wartość należności Funduszu,
-
wartość należności Funduszu po spełnieniu warunków zaproponowanych we wniosku,
-
wartość należności Funduszu po spełnieniu warunków zaproponowanych we wniosku zdyskontowaną
na dzień rozpatrzenia wniosku w przedmiocie określenia warunków zwrotu należności
Funduszu,
b)
ustalenie poziomu zwrotu należności Funduszu możliwego do uzyskania w wyniku egzekucji,
upadłości dłużnika Funduszu lub w postępowaniu likwidacyjnym; obliczenie kwoty możliwej
do uzyskania na drodze przymusowej powinno uwzględniać następujące informacje:
-
wartość należności Funduszu,
-
rodzaje zabezpieczeń posiadanych przez Fundusz,
-
wartość należności innych wierzycieli oraz rodzaje posiadanych przez nich zabezpieczeń,
-
pozycję Funduszu w kolejności zaspokajania wierzycieli, z uwzględnieniem zabezpieczeń
i ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe,
-
szacowaną wartość majątku dłużnika Funduszu wraz z podaniem metod, na których podstawie
dokonano oszacowania, oraz podmiotu, który dokonał tego oszacowania,
-
szacowane koszty postępowania likwidacyjnego,
-
szacowany czas niezbędny do uzyskania zwrotu należności Funduszu w postępowaniu likwidacyjnym,
c)
założenia uzasadniające ustalone poziomy zwrotu należności Funduszu, o których mowa
w lit. a i b;
2)
dokumenty, na których podstawie została przygotowana analiza, o której mowa w pkt
1:
plan naprawczy pozwalający ocenić, czy dłużnik Funduszu będzie w stanie zrealizować
spłatę należności zgodnie z zaproponowanymi warunkami, wraz z prognozami finansowymi
obejmującymi cały okres, w którym będzie następowała spłata należności Funduszu,
c)
ocenę prawnych możliwości przymusowego odzyskania należności przez Fundusz;
3)
aktualny, sporządzony nie wcześniej niż trzy miesiące przed dniem złożenia wniosku,
odpis z KRS lub aktualną informację z CEIDG;
4)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
4 ustawy.
§ 8.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 5 ustawy, do wniosku
należy dołączyć odpowiednio:
1)
zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jaką dłużnik Funduszu otrzymał w roku podatkowym,
w którym złożono wniosek, oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych lub oświadczenie
o wysokości pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w tym okresie albo oświadczenie o nieotrzymaniu
pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w tym okresie;
2)
informacje, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących
pomocy publicznej;
3)
dokumenty potwierdzające prowadzenie przez dłużnika Funduszu działalności gospodarczej,
w związku z którą ubiega się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
4)
informację, do jakiej kategorii ratingowej należy dłużnik Funduszu zgodnie z komunikatem
Komisji w sprawie zmiany metody ustalania stóp referencyjnych i dyskontowych (Dz.
Urz. UE C 14 z 19.01.2008, str. 6);
5)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
5 ustawy.
§ 9.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 6 pkt 1 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
informację organu egzekucyjnego o stanie majątkowym dłużnika Funduszu;
2)
informacje uzyskane w postępowaniu sądowym o wyjawienie majątku dłużnika Funduszu;
3)
informację organu egzekucyjnego, o której mowa w art. 7601 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1822, 1823 i 1860);
4)
protokół lub inny dokument z wysłuchania wierzyciela i dłużnika Funduszu w trybie
art. 827 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego;
5)
postanowienie organu egzekucyjnego o umorzeniu postępowania egzekucyjnego wydane w
trybie art. 824 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego, które uprawomocniło się nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
6)
porównanie kosztów dochodzenia i egzekucji należności Funduszu z kwotą możliwą do
uzyskania w postępowaniu windykacyjnym;
7)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
6 pkt 1 ustawy.
§ 10.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 6 pkt 2 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
odpis aktu zgonu dłużnika Funduszu;
2)
prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub sporządzony przez
notariusza akt poświadczenia dziedziczenia;
3)
informacje, o których mowa w § 9 pkt 1 i 3;
4)
informacje o składnikach majątkowych wchodzących w skład spadku, uzyskane od spadkobierców
dłużnika Funduszu;
5)
protokół lub inny dokument z wysłuchania spadkobierców dłużnika Funduszu w trybie
art. 827 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego stwierdzający brak majątku dłużnika Funduszu;
6)
prawomocne postanowienie organu egzekucyjnego o umorzeniu postępowania egzekucyjnego
wydane w trybie art. 824 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego;
7)
dokumentację dotyczącą ustalenia stanu czynnego spadku przez organ egzekucyjny;
8)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
6 pkt 2 ustawy.
§ 11.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 6 pkt 3 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
dokument potwierdzający wykreślenie dłużnika Funduszu z KRS;
2)
postanowienie, o którym mowa w § 10 pkt 6;
3)
prawomocne postanowienie sądu o zakończeniu lub umorzeniu postępowania upadłościowego
wskazujące na brak majątku dłużnika Funduszu;
informację dotyczącą nieodpłatnego nabycia przez Skarb Państwa z mocy prawa mienia
dłużnika Funduszu, zgodnie z art. 9 ust. 2b ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o
Krajowym Rejestrze Sądowym;
6)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
6 pkt 3 ustawy.
§ 12.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 6 pkt 4 ustawy,
do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
1)
prawomocne postanowienie sądu wydane na podstawie ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości dłużnika Funduszu, jeżeli jego majątek nie
wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania lub wystarcza jedynie na zaspokojenie
tych kosztów;
2)
prawomocne postanowienie sądu wydane na podstawie ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości dłużnika Funduszu w razie stwierdzenia,
że jego majątek obciążony jest hipoteką, zastawem, zastawem rejestrowym, zastawem
skarbowym lub hipoteką morską, a pozostały jego majątek nie wystarcza na zaspokojenie
kosztów postępowania;
3)
prawomocne postanowienie sądu wydane na podstawie ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe o umorzeniu postępowania upadłościowego dłużnika Funduszu, jeżeli majątek pozostały
po wyłączeniu z niego przedmiotów majątkowych dłużnika Funduszu obciążonych hipoteką,
zastawem, zastawem rejestrowym, zastawem skarbowym lub hipoteką morską nie wystarcza
na zaspokojenie kosztów postępowania;
4)
informację o dacie wpływu wniosku o ogłoszenie upadłości;
5)
aktualny, sporządzony nie wcześniej niż trzy miesiące przed dniem złożenia wniosku,
odpis z KRS lub aktualną informację z CEIDG;
6)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
6 pkt 4 ustawy.
§ 13.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 7 ustawy, do wniosku
należy dołączyć odpowiednio:
1)
zaświadczenia, o których mowa w § 4 pkt 1 lit. d i e;
2)
informację, o której mowa w § 9 pkt 3;
3)
dokument, o którym mowa w § 9 pkt 4;
4)
postanowienie, o którym mowa w § 9 pkt 5;
5)
protokół lub inny dokument z wysłuchania likwidatora lub osoby upoważnionej do reprezentacji
dłużnika Funduszu w trybie art. 827 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego;
6)
protokół organu egzekucyjnego z czynności terenowych;
7)
postanowienie, o którym mowa w § 11 pkt 3;
8)
aktualny, sporządzony nie wcześniej niż trzy miesiące przed dniem złożenia wniosku,
odpis z KRS;
9)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
7 ustawy.
§ 14.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23 ust. 8 ustawy, do wniosku
należy dołączyć odpowiednio:
1)
dokumenty, o których mowa w § 4 pkt 1 i § 12 pkt 5;
2)
postanowienie, o którym mowa w § 9 pkt 5;
3)
dokumenty potwierdzające stan majątkowy dłużnika Funduszu;
4)
oświadczenie dłużnika Funduszu o stanie majątkowym;
5)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23 ust.
8 ustawy.
§ 15.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23a ust. 2 ustawy, do wniosku
należy dołączyć odpowiednio:
1)
układ zawarty w ramach prowadzonego postępowania restrukturyzacyjnego dłużnika Funduszu
zgodnie z ustawą z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne
(Dz. U. z 2016 r. poz. 1574 i 1579), plan restrukturyzacyjny oraz inne dokumenty dotyczące układu;
2)
wyliczenie rachunkowe uwzględniające spłaty należności z oprocentowaniem;
3)
projekt porozumienia zawieranego z dłużnikiem Funduszu w sprawie określenia warunków
zwrotu należności Funduszu w całości, wraz z uzasadnieniem;
4)
analizę, o której mowa w § 7 pkt 1;
5)
dokumenty, o których mowa w § 7 pkt 2 lit. a i c oraz pkt 3;
6)
uzasadnienie przyczyn odmowy wyrażenia przez marszałka województwa zgody na objęcie
wierzytelności Funduszu układem w przypadku braku wyrażenia tej zgody;
7)
dokumenty, o których mowa w § 8 pkt 1-4, w przypadku gdy wniosek dotyczy udzielenia
pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
8)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23a ust.
2 ustawy.
§ 16.
W przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 23a ust. 3 ustawy, do wniosku
należy dołączyć odpowiednio:
1)
wyliczenie rachunkowe uwzględniające spłaty należności z oprocentowaniem;
2)
informacje, o których mowa w art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących
pomocy publicznej;
3)
opinię marszałka województwa, z której wynika, że dłużnik Funduszu znajduje się w
trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu komunikatu Komisji - Wytyczne dotyczące
pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących
się w trudnej sytuacji;
4)
ocenę marszałka województwa wskazującą, czy plan restrukturyzacyjny prowadzi do odzyskania
przez dłużnika Funduszu długookresowej konkurencyjności na rynku;
5)
dokumenty, o których mowa w § 8 pkt 1-4, w przypadku gdy wniosek dotyczy udzielenia
pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
6)
projekt porozumienia, o którym mowa w § 15 pkt 3;
7)
układ zawarty w ramach prowadzonego postępowania restrukturyzacyjnego dłużnika Funduszu
zgodnie z przepisami Prawa restrukturyzacyjnego, plan restrukturyzacyjny oraz inne
dokumenty dotyczące układu;
8)
uzasadnienie przyczyn odmowy wyrażenia przez marszałka województwa zgody na objęcie
wierzytelności Funduszu układem w przypadku braku wyrażenia tej zgody;
9)
inne dokumenty potwierdzające wystąpienie przesłanek, o których mowa w art. 23a ust.
3 ustawy.
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej
- praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1905).
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r.
poz. 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615, 996 i 1579.
3)
Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. poz. 1194, z 2002 r.
poz. 2, z 2003 r. poz. 2125, z 2010 r. poz. 671, z 2013 r. poz. 1622 oraz z 2014 r.
poz. 1924.
4)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu informacji zawartych
we wniosku marszałka województwa o określenie warunków zwrotu, odstąpienie od dochodzenia
zwrotu lub umorzenie należności Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Dz.
U. z 2016 r. poz. 387), które utraciło moc z dniem 25 czerwca 2016 r. w związku z
wejściem w życie ustawy z dnia 29 kwietnia 2016 r. o zmianie ustawy o szczególnych
rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy oraz ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych
w razie niewypłacalności pracodawcy (Dz. U. poz. 827).