|
1
|
Niedopełnienie obowiązku
|
100%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 w
|
1. Niedopełnienie obowiązku przekazania zapytania ofertowego Urzędowi Publikacji
|
|
|
odpowiedniego ogłoszenia1)
|
|
związku z art. 48 ust. I Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 4 Pzp polegające na niedopełnieniu obowiązku
przekazania ogłoszenia o zamówieniu UPUE, przy jednoczesnym niezamieszczeniu ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) i niezapewnieniu odpowiedniego
poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby oferentom z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej zapoznanie się z ogłoszeniem, w szczególności: - na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim. 6. Pkt 1-5 stosuje się odpowiednio do wymienionych w
|
Unii Europejskiej (UPUE) i umieszczenia go na stronie internetowej ministra właściwego
do spraw rozwoju regionalnego, a do czasu uruchomienia tej strony niedopełnienie obowiązku
wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech oferentów i upublicznienia zapytania
co najmniej na stronie internetowej beneficjenta. 2. Podział zamówienia lub zaniżenie jego wartości skutkujące niezastosowaniem wymogów
związanych z publikacją zapytania ofertowego.
|
|
|
|
|
tych punktach przypadków naruszeń przywołanych przepisów w powiązaniu z naruszeniem
art. 32 ust. 2 i 4 Pzp, tj. polegających na podziale zamówienia na części lub zaniżeniu
jego wartości, które powodują, że wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
|
|
|
2
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia1)
|
25%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 3 w związku z art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 4 Pzp polegające na niedopełnieniu obowiązku
przekazania ogłoszenia o zamówieniu UPUE, przy jednoczesnym zamieszczeniu ogłoszenia
o zamówieniu w BZP lub zapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby
oferentom z innych państw członkowskich Unii Europejskiej zapoznanie się z
|
1. Niedopełnienie obowiązku przekazania zapytania ofertowego UPUE i umieszczenia go
na stronie internetowej ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, a do czasu
uruchomienia tej strony niedopełnienie obowiązku wysłania zapytania ofertowego do
co najmniej trzech oferentów i upublicznienia zapytania co najmniej na stronie internetowej
beneficjenta, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia,
tj. w sposób gwarantujący, że podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim
Unii Europejskiej miał dostęp do informacji
|
|
|
|
|
ogłoszeniem, w szczególności: - na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim.
|
dotyczących tego zamówienia.
|
|
3
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia2)
|
100% - wysokość stawki może zostać obniżona do 25%.
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Licytacja elektroniczna-naruszenie art. 75 ust. 1 Pzp. 6. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 3 Pzp polegające na niedopełnieniu obowiązku
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP, przy jednoczesnym niezapewnieniu odpowiedniego
poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby oferentom z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej zapoznanie się z
|
1. Niedopełnienie obowiązku umieszczenia zapytania ofertowego na stronie internetowej
ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, a do czasu uruchomienia tej strony
niedopełnienie obowiązku wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech oferentów
i upublicznienia zapytania co najmniej na stronie internetowej beneficjenta. 2. Podział zamówienia lub zaniżenie jego wartości skutkujące niezastosowaniem wymogów
związanych z publikacją zapytania ofertowego.
|
|
|
|
|
ogłoszeniem, w szczególności: - na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim.
|
|
|
4
|
Niedopełnienie obowiązku odpowiedniego ogłoszenia2'
|
25%
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 Pzp. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 48 ust. 1 Pzp. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 56 ust. 1
Pzp. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 40 ust. 2 w związku z art. 60c ust. 1 Pzp. 5. Licytacja elektroniczna-naruszenie art. 75 ust. 1 Pzp. 6. Konkurs - naruszenie art. 115 ust. 3 Pzp polegające na niedopełnieniu obowiązku
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego
poziomu upublicznienia, które umożliwiałoby oferentom z innych państw członkowskich
Unii Europejskiej zapoznanie się z ogłoszeniem, w szczególności:
|
1. Niedopełnienie obowiązku umieszczenia zapytania ofertowego na stronie internetowej
ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, a do czasu uruchomienia tej strony
niedopełnienie obowiązku wysłania zapytania ofertowego do co najmniej trzech oferentów
i upublicznienia zapytania co najmniej na stronie internetowej beneficjenta, przy
jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego poziomu upublicznienia, tj. w sposób gwarantujący,
że podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej miał dostęp
do informacji dotyczących tego zamówienia.
|
|
|
|
|
- na stronie internetowej zamawiającego, - na ogólnodostępnym portalu przeznaczonym do publikacji ogłoszeń o zamówieniach, - w dzienniku lub czasopiśmie o zasięgu ogólnopolskim.
|
|
|
5
|
Bezprawne udzielenie zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 55 ust.l Pzp polegające na udzieleniu zamówienia w trybie negocjacji
z ogłoszeniem bez zachowania ustawowych przesłanek zastosowania tego trybu.
|
|
|
6
|
Bezprawne udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
|
100% - wysokość stawki może zostać obniżona do 25%, 10% lub 5% w zależności od charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 13lh ust. 3, 5 lub 6 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia odpowiednio
w trybie dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej
ręki bez zachowania ustawowych przesłanek zastosowania tych trybów.
|
|
|
7
|
Bezprawne udzielenie
|
100%
|
Naruszenie art. 60b ust. 1 lub art. 62 ust. 1, lub art. 67 ust. 1, lub art. 70, lub
art. 74 ust. 2, lub art. 134 ust. 5 i 6
|
|
|
|
zamówienia w trybie dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia
z wolnej ręki, zapytania o cenę lub licytacji elektronicznej
|
|
Pzp polegające na udzieleniu zamówienia odpowiednio w trybie dialogu konkurencyjnego,
negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki, zapytania o cenę lub licytacji
elektronicznej bez zachowania ustawowych przesłanek zastosowania tych trybów.
|
|
|
8
|
Bezprawne udzielenie zamówienia dodatkowego albo uzupełniającego
|
100% - za podstawę obliczenia korekty finansowej lub pomniejszenia wydatków poniesionych
nieprawidłowo przyjmuje się część środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
przekazanych na
|
Naruszenie art. 67 ust. 1 pkt 5-7 lub art. 134 ust. 6 pkt 1 w związku z art. 67 ust.
1 pkt 5 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 lub 4 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia dodatkowego
albo uzupełniającego bez zachowania ustawowych przesłanek.
|
Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego z
naruszeniem warunków wynikających z umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji o
dofinansowaniu projektu.
|
|
|
|
sfinansowanie zamówienia dodatkowego albo uzupełniającego.
|
|
|
|
9
|
Udzielenie zamówień dodatkowych albo uzupełniających, których wartość przekracza dopuszczalną
procentową wartość zamówienia realizowanego albo podstawowego
|
100% - za podstawę obliczenia korekty finansowej lub pomniejszenia wydatków poniesionych
nieprawidłowo przyjmuje się część środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności,
przekazanych na sfinansowanie zamówień dodatkowych albo uzupełniających, która przekracza
odpowiednio 50% wartości zamówienia
|
1. Naruszenie art. 67 ust. 1 pkt 5 lub 6 Pzp polegające na udzieleniu zamówień dodatkowych
albo uzupełniających o łącznej wartości przekraczającej 50% wartości zamówienia realizowanego
albo podstawowego w odniesieniu do usług lub robót budowlanych, z zachowaniem pozostałych
ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki. 2. Naruszenie art. 67 ust. 1 pkt 7 Pzp polegające na udzieleniu zamówień uzupełniających
o łącznej wartości przekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego w odniesieniu
do dostaw, z zachowaniem pozostałych ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia
z wolnej ręki. 3. Naruszenie art. 134 ust. 6 pkt 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp polegające
na udzieleniu zamówień dodatkowych o łącznej wartości przekraczającej 50% wartości
zamówienia realizowanego w odniesieniu do usług lub robót budowlanych, z zachowaniem
pozostałych ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki.
|
1. Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień uzupełniających o wartości przekraczającej
określoną w warunkach wynikających z umowy o dofinansowanie projektu albo decyzji
o dofinansowaniu projektu procentową wartość zamówienia podstawowego, z zachowaniem
pozostałych przesłanek udzielenia zamówienia. 2. Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych
o wartości przekraczającej określoną w warunkach wynikających z umowy o dofinansowanie
projektu albo decyzji o dofinansowaniu projektu wartość zamówienia podstawowego, z
zachowaniem pozostałych przesłanek udzielenia zamówienia.
|
|
|
|
realizowanego albo 20%, albo 50% wartości zamówienia podstawowego.
|
4. Naruszenie art. 134 ust. 6 pkt 3 Pzp polegające na udzieleniu zamówień uzupełniających
o łącznej wartości przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego w odniesieniu
do robót budowlanych, z zachowaniem pozostałych ustawowych przesłanek stosowania trybu
zamówienia z wolnej ręki. 5. Naruszenie art. 134 ust. 6 pkt 4 Pzp polegające na udzieleniu zamówień uzupełniających
o łącznej wartości przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego w odniesieniu
do dostaw, z zachowaniem pozostałych ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia
z wolnej ręki.
|
|
|
10
|
Bezprawne udzielenie w trybie zamówienia z wolnej ręki
|
25% - za podstawę obliczenia korekty finansowej lub pomniejszenia wydatków
|
1. Naruszenie art. 67 ust. 1 pkt 5 lub 6 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia dodatkowego
albo uzupełniającego bez zachowania ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia
z wolnej ręki, o ile łączna
|
1. Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówienia uzupełniającego o wartości nieprzekraczającej
określonej w warunkach wynikających z umowy o dofinansowanie
|
|
|
zamówienia dodatkowego albo uzupełniającego, których wartość nie przekracza dopuszczalnej
procentowej wartości zamówienia realizowanego albo podstawowego2)
|
poniesionych nieprawidłowo przyjmuje się część środków funduszy strukturalnych i Funduszu
Spójności, przekazanych na sfinansowanie zamówienia dodatkowego albo uzupełniającego.
|
wartość udzielonych zamówień dodatkowych albo uzupełniających nie przekracza 50% wartości
zamówienia realizowanego albo podstawowego. 2. Naruszenie art. 67 ust. 1 pkt 7 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia uzupełniającego
bez zachowania ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o
ile łączna wartość udzielonych zamówień uzupełniających nie przekracza 20% wartości
zamówienia podstawowego. 3. Naruszenie art. 134 ust. 6 pkt 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp polegające
na udzieleniu zamówienia dodatkowego bez zachowania ustawowych przesłanek stosowania
trybu zamówienia z wolnej ręki, o ile łączna wartość udzielonych zamówień dodatkowych
nie przekracza 50% wartości zamówienia realizowanego w odniesieniu do usług lub robót
budowlanych. 4. Naruszenie art. 134 ust. 6 pkt 3 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia uzupełniającego
bez zachowania ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o
ile łączna wartość udzielonych zamówień
|
projektu albo decyzji o dofinansowaniu projektu procentowej wartości zamówienia podstawowego,
bez zachowania pozostałych przesłanek udzielenia zamówienia. 2. Udzielenie dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówienia dodatkowego
o wartości nieprzekraczającej określonej w warunkach wynikających z umowy o dofinansowanie
projektu albo decyzji o dofinansowaniu projektu procentowej wartości zamówienia podstawowego,
bez zachowania pozostałych przesłanek udzielenia zamówienia.
|
|
|
|
|
uzupełniających nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego w odniesieniu
do robót budowlanych. 5. Naruszenie art. 134 ust. 6 pkt 4 Pzp polegające na udzieleniu zamówienia uzupełniającego
bez zachowania ustawowych przesłanek stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, o
ile łączna wartość udzielonych zamówień uzupełniających nie przekracza 50% wartości
zamówienia podstawowego w odniesieniu do dostaw.
|
|
|
11
|
Konflikt interesów
|
100%
|
Naruszenie art. 17 ust. 1 lub 2 Pzp polegające na zaniechaniu obowiązku wyłączenia
z postępowania o udzielenie zamówienia osób, wobec których istnieją wątpliwości co
do ich bezstronności i obiektywizmu, lub polegające na złożeniu fałszywego oświadczenia
o braku istnienia podstaw do wyłączenia tych osób.
|
1. Udzielenie zamówienia podmiotowi powiązanemu osobowo lub kapitałowo z udzielającym
zamówienie. 2. Udzielenie zamówienia podmiotowi powiązanemu osobowo lub kapitałowo z udzielającym
zamówienie bez zgody właściwej instytucji lub podmiotowi powiązanemu osobowo lub kapitałowo
z udzielającym zamówienie, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia.
|
|
12
|
Brak pełnej informacji o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
lub kryteriach oceny ofert
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 41 pkt 7 i 9 w związku z art. 22 ust.
3 Pzp polegające na nieumieszczeniu w ogłoszeniu o zamówieniu przekazanym UPUE lub
w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w BZP informacji o warunkach udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków,
kryteriach oceny ofert i ich znaczenia lub art. 36 ust. 1 pkt 5, 6 i 13 Pzp polegające
na niezamieszczeniu w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) informacji
o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz opisu sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków, wykazu oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia, opisu kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze
oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu dokonywania oceny ofert. 2. Przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem i
|
Brak pełnej informacji o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
lub kryteriach oceny ofert, który uniemożliwia potencjalnym wykonawcom złożenie oferty
zgodnej z wymaganiami zamawiającego lub wpływa na możliwość wzięcia przez wykonawcę
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
|
|
|
|
|
dialog konkurencyjny - naruszenie art. 48 ust. 2 pkt 6, 7 i 10 Pzp polegające na niezamieszczeniu
w ogłoszeniu o zamówieniu przekazanym UPUE lub w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym
w BZP informacji o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wraz z
podaniem ich znaczenia oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków,
oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, kryteriów oceny ofert i ich
znaczenia, lub art. 36 ust. 1 pkt 13 Pzp polegające na niezamieszczeniu w SIWZ opisu
kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem
znaczenia tych kryteriów i sposobu dokonywania oceny ofert.
|
|
|
13
|
Określenie dyskryminacyjnych warunków udziału w postępowaniu o
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od
|
1. Naruszenie art. 22 ust. 4 Pzp polegające na dokonaniu opisu sposobu oceny spełniania
warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób niezwiązany z przedmiotem
zamówienia lub
|
1. Ustalenie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub dokonanie
opisu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o
|
|
|
udzielenie zamówienia lub kryteriów oceny ofert
|
charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia. 2. Naruszenie art. 7 ust. 1 w związku z art. 91 ust. 2 Pzp polegające na określeniu
kryteriów oceny ofert w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję oraz nie
zapewnia równego traktowania wykonawców. 3. Naruszenie art. 91 ust. 3 Pzp polegające na określeniu kryteriów oceny ofert odnoszących
się do właściwości wykonawcy.
|
udzielenie zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. 2. Ustalenie kryteriów oceny ofert w sposób zawężający konkurencję. 3. Nieuprawnione określenie kryteriów oceny ofert odnoszących się do właściwości wykonawcy.
|
|
14
|
Niezastosowanie lub niewłaściwe stosowanie kryteriów oceny ofert
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
1. Naruszenie art. 91 ust. 1 w związku z art. 2 pkt 5 Pzp polegające na zastosowaniu
kryteriów oceny ofert w sposób, który nie zapewnia wyboru najkorzystniejszej oferty,
lub wyborze oferty na podstawie innych kryteriów oceny ofert niż określone w SIWZ. 2. Naruszenie art. 91 ust. 2a Pzp polegające na niewłaściwym zastosowaniu kryterium
ceny jako jedynego kryterium oceny ofert. 3. Naruszenie art. 91 ust. 3 Pzp polegające na zastosowaniu kryteriów oceny ofert
dotyczących właściwości wykonawcy, w szczególności jego wiarygodności ekonomicznej,
technicznej lub finansowej.
|
Wybór oferty w sposób niezgodny z ustalonymi w zapytaniu ofertowym kryteriami oceny
ofert.
|
|
15
|
Ustalenie terminów składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia krótszych niż przewidziane we właściwych procedurach jako
minimalne albo zastosowanie procedury przyspieszonej bez wystąpienia ustawowych przesłanek
jej stosowania
|
- 25% w przypadku, gdy ustalony termin został skrócony o więcej niż 50% terminu wymaganego
lub stanowi 50% terminu wymaganego, - 10% w przypadku, gdy ustalony termin został skrócony o więcej niż 30% terminu wymaganego
lub stanowi 30% terminu wymaganego, - 5% w pozostałych przypadkach (wysokość 5% może zostać obniżona do poziomu minimalnie
2% w przypadku, gdy ze
|
1. Przetarg nieograniczony - naruszenie art. 43 ust. 1, 2 lub 3 Pzp polegające na
ustaleniu terminów składania ofert krótszych niż terminy ustawowe. 2. Przetarg ograniczony - naruszenie art. 49 ust. 1, 2 lub 3. art. 52 ust. 2-5, art. 60 ust. 3, art. 134 ust. 3 lub art. 135 ust. 4 Pzp polegające
na ustaleniu terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia lub terminów składania ofert krótszych niż terminy ustawowe. 3. Negocjacje z ogłoszeniem - naruszenie art. 49 ust. 2 i 3 w związku z art. 56 ust.
2, art. 57 ust. 6, art. 134 ust. 3 lub art. 135 ust. 4 Pzp polegające na ustaleniu
terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia krótszych niż terminy ustawowe. 4. Dialog konkurencyjny - naruszenie art. 49 ust. 1 i 2 w związku z art. 60c ust.
2 lub art. 60e ust. 4 Pzp polegające na ustaleniu terminów składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia krótszych niż terminy ustawowe.
|
Nieuprawnione skrócenie terminu składania ofert.
|
|
|
|
względu na wagę nieprawidłowości indywidualnej korekta obliczona przy użyciu stawki
5% jest niewspółmierna).
|
5. Licytacja elektroniczna - naruszenie art. 76 ust. 1 Pzp polegające na ustaleniu
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji krótszego niż termin
ustawowy.
|
|
|
16
|
Ustalenie terminów krótszych niż przewidziane we właściwych procedurach jako minimalne
w przypadku wprowadzania istotnych zmian treści ogłoszenia o zamówieniu
|
- 25% w przypadku, gdy ustalony termin został skrócony o więcej niż 50% terminu ustawowego
lub stanowi 50% terminu ustawowego, - 10% w przypadku, gdy ustalony termin został skrócony o więcej niż 30% wymaganego
terminu lub stanowi 30% wymaganego terminu, - 5% w pozostałych
|
Naruszenie art. 12a lub art. 134 ust. 3a Pzp polegające na uchybieniu terminom określonym
w tych przepisach - w przypadku zmiany istotnych elementów ogłoszenia.
|
|
|
|
|
przypadkach (wysokość 5% może zostać obniżona do poziomu minimalnie 2% w przypadku,
gdy ze względu na wagę nieprawidłowości indywidualnej korekta obliczona przy użyciu
stawki 5% jest niewspółmierna).
|
|
|
|
17
|
Niedozwolona modyfikacja SIWZ
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 38 ust. 4, 4a lub 4b Pzp polegające na modyfikacji treści SIWZ po
upływie terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia bez wymaganej zmiany
ogłoszenia o zamówieniu, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w
|
|
|
|
|
|
kategorii nieprawidłowości indywidulanych określonej w lp. 18.
|
|
|
18
|
Niedozwolona modyfikacja SIWZ
|
10% - wysokość stawki może zostać obniżona do 5% w zależności od charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 38 ust. 4a Pzp polegające na modyfikacji treści SIWZ w zakresie zmiany
terminów bez wymaganej zmiany ogłoszenia o zamówieniu.
|
|
|
19
|
Niedopełnienie obowiązków związanych z udostępnianiem SIWZ
|
- 25% w przypadku, gdy czas na zapoznanie się wykonawcy z dokumentacją został skrócony
do mniej niż 50% terminu przewidzianego w Pzp na składanie ofert, - 10% w przypadku, gdy czas na zapoznanie się wykonawcy z dokumentacją został
|
1. Naruszenie art. 42 ust. 1 Pzp polegające na nieudostępnieniu SIWZ na stronie internetowej
od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu. 2. Naruszenie art. 51 ust. 4, art. 57 ust. 5, art. 60e ust. 3 lub art. 64 ust. 3 Pzp
polegające na nieprzekazaniu wykonawcom SIWZ wraz z zaproszeniem do składania ofert.
|
|
|
|
|
skrócony do mniej niż 60% terminu przewidzianego w Pzp na składanie ofert, - 5% w
przypadku, gdy czas na zapoznanie się wykonawcy z dokumentacją został skrócony do
mniej niż 80% terminu przewidzianego w Pzp na składanie ofert.
|
|
|
|
20
|
Nieprawidłowości w zakresie oświadczeń i dokumentów wymaganych od wykonawców
|
5%
|
Naruszenie art. 25 ust. 1 Pzp polegające na żądaniu od wykonawców oświadczeń lub dokumentów,
które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia.
|
|
|
21
|
Dyskryminacyjny
|
25%
|
1. Naruszenie art. 29 ust. 2 Pzp polegające na opisaniu
|
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób,
|
|
|
opis przedmiotu zamówienia
|
- wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. 2. Naruszenie art. 29 ust. 3 Pzp polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia przez
wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia bez zachowania przesłanek określonych
w tym przepisie. 3. Naruszenie art. 30 ust. 2-4 Pzp polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia za
pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia bez dopuszczenia
rozwiązań równoważnych lub z naruszeniem ustawowej kolejności.
|
który odnosi się do określonego wyrobu, źródła, znaków towarowych, patentów, rodzajów
lub specyficznego pochodzenia, chyba że takie odniesienie jest uzasadnione przedmiotem
zamówienia i został określony zakres równoważności.
|
|
22
|
Niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia
|
10% - wysokość stawki może zostać obniżona do 5% w zależności od charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 29 ust. 1 Pzp polegające na opisaniu przedmiotu zamówienia w sposób
niejednoznaczny i niewyczerpujący, za pomocą niedostatecznie dokładnych i niezrozumiałych
określeń, nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ
na sporządzenie oferty.
|
Brak w opisie przedmiotu zamówienia nazw i kodów określonych we Wspólnym Słowniku
Zamówień.
|
|
23
|
Ograniczenie kręgu
|
25%
|
1. Przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem,
|
-
|
|
|
potencjalnych wykonawców
|
- wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
dialog konkurencyjny - naruszenie art. 51 ust. 1, art. 57 ust. 2 lub art. 60d ust.
2 Pzp polegające na zaproszeniu do składania ofert mniejszej liczby wykonawców niż
ich minimalna liczba przewidziana w Pzp. 2. Negocjacje bez ogłoszenia - naruszenie art. 63 ust. 3 Pzp polegające na zaproszeniu
do negocjacji mniejszej liczby wykonawców niż ich minimalna liczba przewidziana w
Pzp. 3. Zapytanie o cenę - naruszenie art. 71 ust. 1 Pzp polegające na zaproszeniu do składania
ofert mniejszej liczby wykonawców niż ich minimalna liczba przewidziana w Pzp. 4. Naruszenie art. 106 ust. 1 oraz art. 108 ust. 1 Pzp polegające na uniemożliwieniu
składania ofert orientacyjnych wykonawcom niedopuszczonym dotychczas do udziału w
dynamicznym systemie zakupów lub uniemożliwienie wykonawcom dopuszczonym do udziału
w dynamicznym systemie zakupów złożenia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia
prowadzonym w ramach tego systemu.
|
|
|
24
|
Prowadzenie negocjacji dotyczących treści oferty
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 87 Pzp polegające na dokonywaniu w toku badania i oceny ofert istotnych
zmian w treści oferty oraz zmian wymagań zawartych w SIWZ w drodze negocjacji między
zamawiającym a wykonawcą.
|
|
|
25
|
Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i
wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
1. Naruszenie art. 89 ust. 1 Pzp polegające na odrzuceniu najkorzystniejszej oferty
bez zaistnienia przesłanek określonych w tym przepisie lub wyborze jako najkorzystniejszej
oferty podlegającej odrzuceniu, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w kategorii
nieprawidłowości indywidulanych określonej w lp. 26. 2. Naruszenie art. 24 ust. 1, 2 lub 2a lub art. 24 ust. 2a Pzp polegające na wykluczeniu
wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę, bez zaistnienia przesłanek określonych
w tych przepisach, w tym przez zaniechanie wezwania do uzupełnienia lub wyjaśnienia
treści dokumentów zgodnie z art. 24b ust. 1 lub art. 26 ust. 3 lub 4 Pzp.
|
1. Wybór oferty wykonawcy niespełniającego warunków udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia. 2. Nieuzasadnione wykluczenie wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą, jako
niespełniającego warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
|
|
|
|
|
3. Naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 24 ust. 1, 2 lub 2a lub art. 24b
ust. 3 Pzp polegające na wyborze jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy podlegającego
wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
|
|
|
26
|
Naruszenia w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty
|
25%
|
Naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 4 i art. 90 ust. 1 Pzp polegające na odrzuceniu oferty
jako zawierającej rażąco niską cenę bez zwrócenia się do wykonawcy o udzielenie, w
określonym terminie, wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość
ceny.
|
|
|
27
|
Naruszenia w zakresie dokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
Naruszenie art. 96 lub art. 97 Pzp polegające na dokumentowaniu postępowania o udzielenie
zamówienia w sposób uniemożliwiający zapewnienie właściwej ścieżki audytu.
|
Brak zapewnienia właściwej ścieżki audytu.
|
|
28
|
Naruszenia w zakresie zawierania umów w sprawie zamówienia
|
25% - wysokość stawki może zostać obniżona do 10% lub 5% w zależności od
|
Naruszenie art. 94 ust. 3 w związku z art. 91 ust. 1 Pzp polegające na zawarciu umowy
w sprawie zamówienia z innym wykonawcą niż ten, który złożył kolejną najkorzystniejszą
ofertę z pozostałych ofert złożonych w
|
Zawarcie umowy w sprawie zamówienia z biorącym udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia wykonawcą innym niż kolejny wykonawca wyłoniony w trakcie
|
|
|
|
charakteru i wagi nieprawidłowości indywidualnej.
|
postępowaniu o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wykonawca, którego oferta została
wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
|
przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wyłoniony w
postępowaniu o udzielenie zamówienia wykonawca odstąpi od zawarcia umowy w sprawie
zamówienia.
|
|
29
|
Naruszenia w zakresie zawierania umów w sprawie zamówienia
|
5%
|
1. Naruszenie art. 94 ust. 1 Pzp polegające na zawarciu umowy w sprawie zamówienia
w terminie krótszym niż określony w tym przepisie. 2. Naruszenie art. 183 ust. 1 Pzp polegające na zawarciu umowy w sprawie zamówienia
przed ogłoszeniem przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego
postępowanie odwoławcze.
|
|
|
30
|
Brak przekazania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty
|
5%
|
Naruszenie art. 92 ust. 1 pkt 1 Pzp polegające na niezawiadomieniu wykonawców o wyborze
najkorzystniejszej oferty.
|
Brak publikacji informacji o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia.
|
|
31
|
Niedozwolona zmiana postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia
|
100% wartości dodatkowej zamówienia wynikającej z istotnej zmiany umowy zwiększone
o 25% wartości ostatecznego zakresu świadczenia.
|
Naruszenie art. 144 ust. 1 Pzp polegające na dokonaniu istotnej zmiany umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający
przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ
oraz określił warunki takiej zmiany, z zastrzeżeniem naruszenia wskazanego w kategorii
nieprawidłowości indywidulanych określonej w lp. 32.
|
Dokonanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że w zapytaniu
ofertowym została przewidziana możliwość dokonania takiej zmiany oraz zostały określone
warunki takiej zmiany.
|
|
32
|
Niedozwolona zmiana postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia
|
100% wartości zmniejszenia zakresu świadczenia oraz 25% wartości ostatecznego zakresu
świadczenia.
|
Naruszenie art. 144 ust. 1 Pzp polegające na zmianie umowy polegającej na zmniejszeniu
zakresu świadczenia wykonawcy w stosunku do zobowiązania zawartego w ofercie.
|
Zmiana umowy polegająca na zmniejszeniu zakresu świadczenia wykonawcy w stosunku do
zobowiązania zawartego w ofercie.
|