6a.
W przypadku gdy przedsiębiorcy, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lit. a, pkt 2 lit. a,
pkt 4 lit. a i pkt 7 lit. a, dokonują uboju zwierząt, o których mowa w ust. 2 pkt
1, 2, 4 lub 7, niebędących przedmiotem czynności, o których mowa w ust. 2, przedsiębiorcy
ci są obowiązani do naliczania i przekazywania wpłat na fundusze promocji w wysokości
0,1% wartości netto tych zwierząt.
6b.
Wartość, o której mowa w ust. 6a, jest ustalana na podstawie:
1)
średniej ceny netto zakupu świń rzeźnych za wagę żywą w tygodniu, w którym dokonano
uboju zwierząt, o których mowa w ust. 2 pkt 1,
2)
ceny netto zakupu bydła rzeźnego za wagę żywą w tygodniu, w którym dokonano uboju
zwierząt, o których mowa w ust. 2 pkt 2,
3)
średniej ceny zakupu owiec za wagę żywą w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym
dokonano uboju zwierząt, o których mowa w ust. 2 pkt 4,
4)
ceny skupu drobiu rzeźnego w tygodniu, w którym dokonano uboju zwierząt, o których
mowa w ust. 2 pkt 7
- udostępnianych w biuletynie informacyjnym zamieszczanym na stronie internetowej
urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rynków rolnych, wydawanym na podstawie
przepisów
ustawy z dnia 30 marca 2001 r. o rolniczych badaniach rynkowych
(Dz. U. z 2015 r. poz. 1160).
6c.
Ilekroć w ustawie jest mowa o towarach, rozumie się przez to również zwierzęta, które
zostały poddane ubojowi, o którym mowa w ust. 6a.