a)
wysoki stopień realizacji oferty resocjalizacyjnej zakładu i indywidualnego planu
resocjalizacji nieletniego oraz umiejętność przewidywania i przeciwdziałania zagrożeniom,
takim jak: zagrożenie życia lub zdrowia nieletniego albo innej osoby, nawoływanie
do buntu, zakłócenie porządku, samowolne opuszczenie zakładu, b) uzyskiwanie przez
nieletnich wymaganych osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych, potwierdzonych wynikami
klasyfikacji lub promocji, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela,
c) umiejętność prowadzenia nauczania wielopoziomowego w klasach o znacznie zróżnicowanym
poziomie intelektualnym nieletnich, d) osiąganie dobrych efektów w pracy z nieletnimi
agresywnymi, uzależnionymi od środków odurzających i psychotropowych, z zaburzeniami
rozwoju osobowości oraz upośledzonymi umysłowo, e) efektywne rozwiązywanie problemów
wychowawczych nieletnich oraz podejmowanie działań w zakresie przygotowania ich do
samodzielności życiowej, f) współpraca z rodziną zagrożoną patologią oraz podejmowanie
działań mediacyjnych i interwencyjnych w rodzinie nieletniego, g) podejmowanie działań
profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych oraz współpraca z instytucjami wspomagającymi
proces resocjalizacji;