§ 16.
Podmiot, który prowadzi szpital, sporządza i prowadzi dokumentację indywidualną:
1)
wewnętrzną, która składa się z historii choroby lub karty noworodka;
2)
zewnętrzną, która składa się z:
a)
karty informacyjnej z leczenia szpitalnego,
b)
dokumentów przeznaczonych dla innych podmiotów lub podmiotów leczniczych oraz uprawnionych
organów i podmiotów,
c)
książeczki zdrowia dziecka,
d)
skierowań lub zleceń na świadczenia zdrowotne realizowane poza szpitalem.
§ 19.
Wzór karty obserwacji porodu jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§ 20.
Formularz historii choroby zawiera informacje dotyczące:
1)
przyjęcia pacjenta do szpitala;
2)
przebiegu hospitalizacji;
3)
wypisu pacjenta ze szpitala;
4)
rozpoznania onkologicznego ustalonego po wypisaniu pacjenta ze szpitala, na podstawie
wyniku badania diagnostycznego, który nie był znany w dniu wypisu pacjenta ze szpitala.
§ 25.
Formularz historii choroby w przypadku zgonu pacjenta zawiera informacje wymienione
w § 24 ust. 1 pkt 1-4 oraz:
1)
datę zgonu pacjenta - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia oraz godziny i minuty w systemie
24-godzinnym;
2)
protokół komisji stwierdzającej śmierć mózgową, jeżeli taka sytuacja miała miejsce;
3)
adnotację o wykonaniu lub niewykonaniu sekcji zwłok, wraz z uzasadnieniem podjętej
decyzji;
4)
adnotację o pobraniu ze zwłok komórek, tkanek lub narządów;
5)
opis słowny stanów chorobowych prowadzących do zgonu wraz z odstępami czasu pomiędzy
ich wystąpieniem:
a)
przyczynę wyjściową albo przyczynę zewnętrzną urazu lub zatrucia,
§ 26.
W przypadku gdy wynik badania diagnostycznego istotnego dla ustalenia rozpoznania
onkologicznego nie był znany w dniu wypisania pacjenta ze szpitala, historię choroby
niezwłocznie uzupełnia się o rozpoznanie ustalone na jego podstawie. Wynik badania
dołącza się do historii choroby.
§ 30.
Księga główna przyjęć i wypisów jest opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o
których mowa w § 14 ust. 1 pkt 1, oraz numerem księgi i zawiera:
1)
numer kolejny pacjenta w księdze;
2)
datę przyjęcia pacjenta - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia oraz godziny i minuty
w systemie 24-godzinnym;
3)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
4)
nazwy i kody resortowe komórek organizacyjnych, w których pacjent przebywał;
5)
numer karty depozytowej, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40
ustawy;
7)
rozpoznanie przy wypisie;
8)
rozpoznanie onkologiczne po wypisaniu pacjenta ze szpitala, na podstawie wyniku badania
diagnostycznego, który nie był znany w dniu wypisu;
9)
informację o rodzaju leczenia, w tym istotnych badaniach diagnostycznych i wszystkich
zabiegach operacyjnych;
10)
datę wypisu pacjenta, a w razie jego zgonu - datę jego zgonu oraz adnotację o wydaniu
karty zgonu;
11)
adnotację o miejscu, do którego pacjent został wypisany;
12)
adnotację o okolicznościach, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
13)
przyczyny zgonu i ich numery statystyczne ustalone zgodnie z Międzynarodową Statystyczną
Klasyfikacją Chorób i Problemów Zdrowotnych Rewizja Dziesiąta;
14)
informację o ewentualnym pobraniu opłat;
15)
dane identyfikujące lekarza wypisującego, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d.
§ 32.
Księga porad ambulatoryjnych udzielanych w poradni szpitala oraz gabinetach konsultacyjnych
tego szpitala, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których mowa w § 14 ust.
1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym stanowiącym część VII
systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
1)
numer kolejny pacjenta w księdze;
2)
datę przyjęcia pacjenta - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia, godziny i minuty w systemie
24-godzinnym;
3)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
4)
dane identyfikujące osobę udzielającą świadczenia zdrowotnego, zgodnie z § 14 ust.
1 pkt 4;
5)
rodzaj udzielonego świadczenia zdrowotnego.
§ 33.
Księga chorych oddziału lub równorzędnej komórki organizacyjnej, opatrzona danymi
identyfikującymi podmiot, o których mowa w § 14 ust. 1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej
i jej kodem resortowym stanowiącym część VII systemu kodów identyfikacyjnych oraz
numerem księgi, zawiera:
1)
numer kolejny pacjenta w księdze;
2)
datę przyjęcia pacjenta - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia, godziny i minuty w systemie
24-godzinnym;
3)
numer księgi głównej przyjęć i wypisów oraz numer kolejny pacjenta w tej księdze;
4)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
5)
dane identyfikujące lekarza prowadzącego, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d;
6)
datę wypisu pacjenta ze szpitala lub przeniesienia do innej komórki organizacyjnej
albo zgonu pacjenta - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia, godziny i minuty w systemie
24-godzinnym;
8)
rozpoznanie przy wypisie pacjenta ze szpitala albo adnotację o wystawieniu karty zgonu;
9)
rozpoznanie onkologiczne po wypisaniu pacjenta ze szpitala, na podstawie wyniku badania
diagnostycznego, który nie był znany w dniu wypisu;
10)
adnotację o miejscu, do którego pacjent został wypisany;
11)
dane identyfikujące lekarza wypisującego, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d.
§ 34.
Księga raportów lekarskich, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których mowa
w § 14 ust. 1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym stanowiącym
część VII systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
2)
datę sporządzenia raportu;
3)
treść raportu uwzględniającą imię i nazwisko, a w razie potrzeby inną informację pozwalającą
na zidentyfikowanie pacjenta, opis zdarzenia, jego okoliczności i podjęte działania;
4)
dane identyfikujące lekarza dokonującego wpisu, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4.
§ 35.
Księga raportów pielęgniarskich, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których
mowa w § 14 ust. 1 pkt 1, nazwą oddziału albo komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym
stanowiącym część VII systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
2)
datę sporządzenia raportu;
3)
treść raportu uwzględniającą imię i nazwisko, a w razie potrzeby inną informację pozwalającą
na zidentyfikowanie pacjenta, opis zdarzenia, jego okoliczności i podjęte działania;
4)
dane identyfikujące pielęgniarkę lub położną dokonującą wpisu oraz przyjęcia raportu,
zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4;
5)
statystykę oddziału, w tym liczbę osób przyjętych, wypisanych lub zmarłych.
§ 36.
Księga zabiegów, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których mowa w § 14
ust. 1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym stanowiącym część
VII systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
3)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
4)
dane identyfikujące lekarza zlecającego zabieg, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d,
a w przypadku gdy zlecającym jest inny podmiot lub podmiot leczniczy, także dane identyfikujące
ten podmiot lub ten podmiot leczniczy, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 1;
5)
adnotację o rodzaju zabiegu i jego przebiegu;
6)
dane identyfikujące lekarza lub inną osobę wykonującą zabieg, zgodnie z § 14 ust.
1 pkt 4.
§ 37.
Księga bloku lub sali operacyjnej, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których
mowa w § 14 ust. 1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym stanowiącym
część VII systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
1)
numer kolejny pacjenta w księdze;
2)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
3)
kod resortowy komórki organizacyjnej stanowiący część VII systemu kodów identyfikacyjnych,
w której pacjent przebywał;
4)
rozpoznanie przedoperacyjne i dane identyfikujące lekarza kierującego na zabieg albo
operację, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d, a jeżeli kierującym jest inny podmiot
lub podmiot leczniczy, także dane identyfikujące ten podmiot lub ten podmiot leczniczy,
zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 1;
5)
dane identyfikujące lekarza kwalifikującego pacjenta do zabiegu albo operacji, zgodnie
z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d;
6)
datę rozpoczęcia oraz zakończenia zabiegu albo operacji - ze wskazaniem roku, miesiąca,
dnia oraz godziny i minuty w systemie 24-godzinnym;
7)
adnotację o rodzaju i przebiegu zabiegu albo operacji;
8)
szczegółowy opis zabiegu albo operacji wraz z rozpoznaniem, podpisany odpowiednio
przez osobę wykonującą zabieg albo operację, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4;
9)
zlecone badania diagnostyczne;
10)
określenie rodzaju zastosowanego znieczulenia i jego szczegółowy opis oraz dane identyfikujące
lekarza anestezjologa, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4;
11)
dane identyfikujące osoby wchodzące odpowiednio w skład zespołu operacyjnego, zabiegowego
lub anestezjologicznego, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4, z wyszczególnieniem osoby kierującej
wykonaniem operacji albo zabiegu.
§ 38.
Księga bloku porodowego lub sali porodowej, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot,
o których mowa w § 14 ust. 1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym
stanowiącym część VII systemu kodów identyfikacyjnych, zawiera:
1)
numer kolejny pacjentki w księdze;
2)
imię i nazwisko, numer PESEL pacjentki, a w przypadku braku numeru PESEL - rodzaj
i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
3)
oznaczenie grupy krwi i czynnika Rh pacjentki;
4)
kod resortowy komórki organizacyjnej, stanowiący część VII systemu kodów identyfikacyjnych,
w której pacjentka przebywała;
5)
rozpoznanie wstępne i ostateczne;
6)
informacje o zastosowanych produktach leczniczych;
7)
określenie rodzaju zastosowanego znieczulenia i jego szczegółowy opis oraz dane identyfikujące
lekarza anestezjologa, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4;
8)
datę przyjęcia pacjentki na blok porodowy lub salę porodową - ze wskazaniem roku,
miesiąca, dnia oraz godziny i minuty w systemie 24-godzinnym;
9)
datę porodu - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia oraz godziny i minuty w systemie
24-godzinnym;
10)
czas trwania poszczególnych okresów porodu;
11)
szczegółowy opis przebiegu porodu;
12)
datę wypisania pacjentki z bloku porodowego lub sali porodowej - ze wskazaniem roku,
miesiąca, dnia oraz godziny i minuty w systemie 24-godzinnym;
13)
adnotację o miejscu, do którego pacjentka została wypisana z bloku porodowego lub
sali porodowej;
14)
dane identyfikujące osobę przyjmującą poród, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4.
§ 40.
Księga pracowni diagnostycznej, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których
mowa w § 14 ust. 1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym stanowiącym
część VII systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
1)
numer kolejny pacjenta w księdze;
2)
datę wpisu i wykonania badania - ze wskazaniem roku, miesiąca, dnia oraz godziny i
minuty w systemie 24-godzinnym;
3)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
4)
nazwę i kod resortowy komórki organizacyjnej, stanowiący część VII systemu kodów identyfikacyjnych,
zlecającej badanie, a jeżeli zlecającym jest inny podmiot lub podmiot leczniczy, także
dane identyfikujące ten podmiot lub ten podmiot leczniczy, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt
1;
5)
dane identyfikujące osobę zlecającą badanie, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4 lit. a-d;
6)
adnotację o rodzaju badania;
7)
dane identyfikujące osobę wykonującą badanie, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4.
§ 41.
Do prowadzenia dokumentacji w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym,
zakładzie rehabilitacji leczniczej lub innym przedsiębiorstwie podmiotu przeznaczonym
dla osób, których stan zdrowia wymaga udzielania stacjonarnych i całodobowych świadczeń
zdrowotnych innych niż szpitalne, stosuje się odpowiednio przepisy § 18 ust. 1, 3-5,
§ 20-22, § 24, § 25, § 28, § 30, § 32-36, z zastrzeżeniem że dokumentacja jest sporządzana
przez osoby uprawnione do udzielania świadczeń zdrowotnych w tym przedsiębiorstwie
podmiotu.
§ 43.
Przepisy § 16, § 17, § 18 ust. 3-5, § 28, § 30, § 33-36 i § 40 stosuje się odpowiednio
do dokumentacji prowadzonej w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego.
§ 45.
Podmiot udzielający ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych sporządza i prowadzi dokumentację:
1)
indywidualną wewnętrzną, w formie historii zdrowia i choroby;
2)
indywidualną zewnętrzną, która składa się w szczególności ze skierowania do innych
podmiotów lub podmiotów leczniczych, karty przebiegu ciąży, orzeczenia, opinii, zaświadczenia
lekarskiego;
3)
zbiorczą, która składa się z:
a)
kartoteki pacjentów prowadzonej w układzie alfabetycznym, terytorialnym lub chronologicznie
według daty urodzenia pacjenta,
b)
księgi przyjęć, odrębnej dla każdej komórki organizacyjnej,
c)
księgi pracowni diagnostycznej,
d)
kartoteki środowisk epidemiologicznych,
e)
księgi zabiegów odrębnej dla każdego gabinetu zabiegowego,
f)
księgi porad ambulatoryjnych dla nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej i pielęgniarskiej,
g)
listy oczekujących na udzielenie świadczenia zdrowotnego finansowanego ze środków
publicznych.
§ 49.
Księga przyjęć, opatrzona danymi identyfikującymi podmiot, o których mowa w § 14 ust.
1 pkt 1, nazwą komórki organizacyjnej i jej kodem resortowym stanowiącym część VII
systemu kodów identyfikacyjnych oraz numerem księgi, zawiera:
2)
datę i godzinę zgłoszenia się pacjenta;
3)
imię i nazwisko, numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer
PESEL matki, a w razie braku numeru PESEL - rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania;
4)
informacje o rodzaju udzielonych świadczeń zdrowotnych;
5)
dane identyfikujące osobę udzielającą świadczeń, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 4;
6)
imię i nazwisko oraz podpis osoby dokonującej wpisu.
§ 50.
Księga pracowni diagnostycznej sporządzona i prowadzona przez podmiot udzielający
ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych zawiera dane, o których mowa w § 40.
§ 51.
Kartoteka środowisk epidemiologicznych składa się z kart, które zawierają:
1)
dane identyfikujące podmiot, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 1;
2)
dane identyfikujące pacjenta, zgodnie z art. 25 pkt 1 ustawy;
3)
dane identyfikujące środowisko epidemiologiczne, w szczególności opis środowiska i
adres;
4)
listę osób zamieszkałych wspólnie, z podaniem ich nazwiska i imienia (imion), numeru
PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL - rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego
tożsamość, i daty urodzenia;
5)
ocenę warunków socjalnych w środowisku - w przypadku gdy są istotne dla zdrowia pacjenta.
§ 52.
Księga zabiegów sporządzana i prowadzona przez podmiot udzielający ambulatoryjnych
świadczeń zdrowotnych zawiera dane, o których mowa w § 36.
§ 55.
Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa utworzone przez ministra właściwego do spraw
wewnętrznych, zwane dalej „Centrum”, prowadzi:
1)
rejestr dawców krwi, o którym mowa w
art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi
(Dz. U. z 2014 r. poz. 332);
3)
rejestr osób zastrzeżonych.