Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwaz dnia 23 lutego 2016 r.w sprawie sposobu prowadzenia rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestrów zgłoszeń dotyczących budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a, 2b i 19a ustawy - Prawo budowlane

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 82b ust. 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane   (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę, zwany dalej „rejestrem wniosków i decyzji”, jest prowadzony w częściach dotyczących:

1)

wniosków o pozwolenie na budowę;

2)

decyzji o pozwoleniu na budowę.

§ 2.

Dane w rejestrze wniosków i decyzji oraz rejestrze zgłoszeń dotyczących budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a, 2b i 19a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, zwanym dalej „rejestrem zgłoszeń”, zamieszcza się pod kolejnym numerem.

§ 3.

1.

Wprowadzenie danych w rejestrze wniosków i decyzji oraz rejestrze zgłoszeń, prowadzonych w formie elektronicznej, wymaga identyfikacji oraz uwierzytelnienia osoby wprowadzającej dane.

2.

Organ wyższego stopnia nad organem prowadzącym rejestr wniosków i decyzji oraz rejestr zgłoszeń w formie elektronicznej przydziela osobie uprawnionej do wprowadzania danych do rejestru unikalny identyfikator, hasło użytkownika oraz certyfikat potwierdzający tożsamość osoby wprowadzającej dane.

3.

Identyfikacja, o której mowa w ust. 1, wymaga wprowadzenia unikalnego identyfikatora oraz hasła użytkownika.

4.

Uwierzytelnienie, o którym mowa w ust. 1, następuje przy wykorzystaniu certyfikatu potwierdzającego tożsamość osoby wprowadzającej dane, wystawionego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

§ 4.

1.

Prowadząc rejestry, o których mowa w § 3 ust. 1, stosuje się w tych rejestrach zabezpieczenia uniemożliwiające zmianę wprowadzonych danych oraz utratę tych danych.

2.

Upoważnionymi do korekty błędów w danych wprowadzonych w rejestrach, o których mowa w § 3 ust. 1, są wyznaczeni pracownicy organu wyższego stopnia nad organem prowadzącym rejestr.

3.

Rejestry, o których mowa w § 3 ust. 1, są prowadzone w sposób umożliwiający jednoznaczne odróżnienie skorygowanych danych od danych wprowadzonych po raz pierwszy do rejestru, wraz z podaniem daty każdej korekty błędu oraz danych osoby dokonującej korekty błędu.

§ 5.

Rejestry, o których mowa w § 3 ust. 1, są prowadzone w sposób umożliwiający publikowanie danych na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu obsługującego Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

§ 6.

1.

W rejestrze wniosków i decyzji oraz rejestrze zgłoszeń, dotyczących terenów zamkniętych, prowadzonych w postaci papierowej, dane wprowadza się w sposób czytelny, z podaniem daty wprowadzenia danych oraz czytelnym podpisem osoby wprowadzającej dane.

2.

Korekty błędów w danych wprowadzonych w rejestrach, o których mowa w ust. 1, dokonuje się poprzez skreślenie dotychczasowej treści z zachowaniem czytelności błędnego zapisu i wpisanie obok danych poprawnych z datą poprawki oraz czytelnym podpisem osoby dokonującej korekty. Nie poprawia się pojedynczych liter lub cyfr.
2)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 11 lutego 2009 r. w sprawie wzorów rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę (Dz. U. poz. 135 oraz z 2013 r. poz. 148), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 8 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 443).