1.
W przypadku gdy w wyniku ustaleń dokonanych w ramach kontroli administracyjnej lub
kontroli na miejscu zostanie stwierdzone, że:
1)
płatność bezpośrednia lub płatność niezwiązana do tytoniu została przyznana w niewłaściwej
wysokości i istnieje konieczność zmiany jej wysokości lub
2)
istnieje konieczność dokonania zmniejszenia danej płatności lub wykluczenia z płatności,
w tym wynikająca ze stwierdzonych nieprawidłowości lub niezgodności, lub nałożenia
pozostałych kar administracyjnych, lub zastosowania art. 8 ust. 1, 3 i 4 rozporządzenia
nr 1307/2013 lub art. 11 ust. 1 tego rozporządzenia
- organ, który wydał decyzję w sprawie o przyznanie tej płatności, może ją zmienić
lub uchylić bez zgody strony, jeżeli płatność ta nie została jeszcze wypłacona i nie
upłynął termin jej wypłaty określony w art. 75 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia
nr 1306/2013.
2.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, postępowanie wszczyna się z urzędu.