Na podstawie
art. 22ag ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
(Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64 i 195) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art.
22ae ust. 3 ustawy, przekazywane przez dyrektora szkoły podstawowej, gimnazjum lub
szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej
lub gimnazjum, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, oraz dyrektora
szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka
samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, jednostkom samorządu terytorialnego są
sporządzane w 2016 r. na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia,
a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym
lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4.
Wniosek o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy, jest
sporządzany przez jednostkę samorządu terytorialnego w 2016 r. na formularzu, którego
wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących,
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać
z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§ 6.
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 4 ustawy,
przekazywane przez dyrektora szkoły podstawowej i gimnazjum, prowadzonych przez osobę
prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, jest sporządzane
w 2016 r. na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia, a
w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym
lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§ 7.
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy,
przekazywane przez jednostkę samorządu terytorialnego, jest sporządzane w 2016 r.
na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia, a w przypadku
uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych
i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o
ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów
ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 15 marca 2016 r.