|
1. KOMUNIKACJA
|
-
Koncentrowanie się na wypowiedzi rozmówcy i dbanie o wzajemne zrozumienie.
|
|
-
Wypowiadanie się w sposób jasny i precyzyjny, dostosowany do sytuacji i rozmówcy (dobieranie stylu, języka i treści).
|
|
-
Formułowanie jasnych i precyzyjnych wypowiedzi pisemnych dostosowanych do sytuacji
i odbiorcy (dobieranie stylu, języka i treści).
|
|
-
Przedstawianie przekonujących argumentów odpowiednio do sytuacji.
|
|
2. KREATYWNOŚĆ
|
-
Proponowanie lub tworzenie nowych rozwiązań.
|
|
-
Nieschematyczne podejście do zadań.
|
|
3. NEGOCJOWANIE
|
-
Przygotowywanie się do negocjacji, w szczególności opracowanie projektu stanowiska,
zakresu możliwych ustępstw i argumentacji.
|
|
-
Stosowanie technik i strategii negocjacyjnych.
|
|
-
Osiągnięcie efektu negocjacji akceptowanego przez przełożonych.
|
|
4. ORGANIZACJA PRACY I ORIENTACJA NA OSIĄGANIE CELÓW
|
-
Określanie sposobu realizacji zadań/celów.
|
|
-
Realizowanie zadań/celów w kolejności uwzględniającej ich wagę i pilność (ustalanie
priorytetów działania).
|
|
-
Dobieranie niezbędnych zasobów umożliwiających realizację zadań/celów.
|
|
-
Dostosowywanie się do zmieniających się okoliczności.
|
|
-
Wytrwałość i zaangażowanie w realizację zadań/celów.
|
|
5. ORIENTACJA NA KLIENTA/ INTERESANTA
|
-
Taktowne zachowanie, wyrażające szacunek i zrozumienie dla drugiej osoby.
|
|
-
Reagowanie na potrzeby klienta/interesanta, w szczególności rozpoznawanie jego potrzeb
i proponowanie rozwiązań.
|
|
6. PODEJMOWANIE DECYZJI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
|
-
Wypracowywanie alternatywnych rozwiązań na podstawie analizy informacji, w szczególności
potencjalnego ryzyka.
|
|
-
Podejmowanie decyzji (decyzyjność).
|
|
-
Przyjmowanie odpowiedzialności za efekty podjętych decyzji.
|
|
7. RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
|
-
Rozpoznawanie sytuacji kryzysowych i informowanie o nich zainteresowanych.
|
|
-
Podejmowanie działań mających na celu rozwiązanie kryzysu.
|
|
-
Wyciąganie wniosków z sytuacji kryzysowych.
|
|
8. RZETELNOŚĆ
|
-
Wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującymi standardami (przepisami, zasadami, procedurami)
oraz dbałość o jakość rezultatów.
|
|
-
Dotrzymywanie zobowiązań (realizacja zadań) w wyznaczonym czasie.
|
|
|
|
|
9. MYŚLENIE ANALITYCZNE
|
-
Rozróżnianie informacji istotnych i nieistotnych.
|
|
-
Dostrzeganie zależności między informacjami.
|
|
-
Formułowanie wniosków.
|
|
10. WYKORZYSTYWANIE WIEDZY I DOSKONALENIE ZAWODOWE
|
-
Wykorzystywanie wiedzy przy realizacji zadań na zajmowanym stanowisku pracy.
|
|
-
Doskonalenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania zadań na zajmowanym
stanowisku pracy, w szczególności wyszukiwanie i pozyskiwanie wiedzy, korzystanie
z dobrych praktyk i doświadczeń innych.
|
|
-
Korzystanie z dostępnych źródeł informacji, rozwiązań i technologii.
|
|
11. WSPÓŁPRACA
|
-
Włączanie się w działania realizowane razem z innymi osobami, jeśli istnieje taka
możliwość.
|
|
-
Dbanie o przepływ informacji.
|
|
-
Dbanie o dobrą atmosferę i otwartość we współpracy.
|
|
-
Dostrzeganie wkładu pracy innych osób.
|
|
-
Branie pod uwagę zdania innych osób.
|
|
-
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
|
|
12. WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
|
-
Wykorzystywanie różnych środków przekazu (np. narzędzi multimedialnych) i dbałość
o sposób prezentacji (w tym autoprezentacji).
|
|
-
Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z audytorium.
|
|
-
Zarządzanie czasem wystąpienia, w szczególności przestrzeganie ram czasowych, elastyczne
reagowanie na potrzeby audytorium.
|
|
-
Radzenie sobie ze stresem i emocjami, w szczególności wywołanymi krytyką i trudnymi
pytaniami.
|
|
13. ZARZĄDZANIE LUDŹMI
|
-
Przydzielanie zakresu odpowiedzialności, zadań i uprawnień pracownikom (delegowanie
zadań).
|
|
-
Monitorowanie realizacji zadań oraz w razie potrzeby podejmowanie działań korygujących
lub zapobiegawczych.
|
|
-
Motywowanie pracowników.
|
|
-
Udzielanie pracownikom informacji zwrotnej opartej na ocenie ich zaangażowania i
sposobu realizacji zadań.
|
|
-
Rozwiązywanie konfliktów.
|
|
-
Wspieranie pracowników w rozwoju zawodowym, w szczególności identyfikowanie potrzeb
rozwojowych, proponowanie działań rozwojowych oraz monitorowanie ich realizacji.
|
|
14. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
|
-
Tworzenie wizji oraz wyznaczanie celów strategicznych w oparciu o całościowe i perspektywiczne
widzenie organizacji, otoczenia oraz strategie rozwoju.
|
|
-
Formułowanie celów operacyjnych na podstawie celów strategicznych.
|
|
-
Analiza ryzyka planowanych działań o charakterze strategicznym.
|