1.
Operator urządzenia lub systemu ochrony przeciwpożarowej uzyskuje dostęp do Centralnego
Rejestru Operatorów po utworzeniu konta na podstawie wypełnionego formularza rejestracyjnego,
o którym mowa w art. 14 ust. 6 ustawy, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia.
2.
Osoba wypełniająca formularz rejestracyjny w imieniu operatora urządzenia lub systemu
ochrony przeciwpożarowej staje się administratorem konta tego operatora, zwanym dalej„
administratorem konta”.
3.
W przypadku gdy umocowanie do reprezentowania operatora urządzenia lub systemu ochrony
przeciwpożarowej przez osobę wypełniającą formularz rejestracyjny nie wynika z informacji
zawartych w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub z informacji dostępnych w Biuletynie Informacji
Publicznej na stronie podmiotowej jednostki organizacyjnej, do formularza tego dołącza
się pełnomocnictwo podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji lub inny dokument stanowiący
podstawę do podejmowania czynności w imieniu lub na rzecz określonego operatora albo
elektroniczną kopię jednego z wyżej wymienionych dokumentów.
4.
Na podstawie danych zawartych w formularzu rejestracyjnym administratorowi konta zostają
nadane w Centralnym Rejestrze Operatorów identyfikator (login), którym jest adres
poczty elektronicznej administratora konta, i hasło.
5.
Po sprawdzeniu zgodności danych zawartych w formularzu rejestracyjnym z załączonym
dokumentem lub rejestrami, o których mowa w ust. 3, na adres poczty elektronicznej
administratora konta przesyłana jest informacja o dalszej procedurze aktywacji konta.
Aktywacja konta następuje po potwierdzeniu otrzymania wiadomości, poprzez otwarcie
linku aktywującego konto.
6.
Po aktywacji konta administrator konta może dodawać lub usuwać dostęp do konta jednej
lub więcej osobom kontaktowym, będącym pracownikami operatora, poprzez wypełnienie
formularza dodawania lub usuwania osób kontaktowych w Centralnym Rejestrze Operatorów,
zawierającego następujące dane osoby kontaktowej: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej
oraz numer telefonu komórkowego, a w przypadku jego braku - numer telefonu stacjonarnego.
7.
W przypadku dodawania dostępu do konta na podany w formularzu adres poczty elektronicznej
osoby kontaktowej, który będzie jej identyfikatorem (loginem) w Centralnym Rejestrze
Operatorów, przesyłane jest automatycznie generowane hasło dostępu do konta, które
wymaga zmiany po pierwszym zalogowaniu.
8.
Uprawnionym do zmiany danych, o których mowa w ust. 6, jest administrator konta oraz
osoba kontaktowa w zakresie swoich danych.
9.
Zmiana administratora konta następuje poprzez wypełnienie formularza aktualizacji
danych administratora konta dostępnego na stronie logowania do Centralnego Rejestru
Operatorów, zawierającego dane wymagane w formularzu rejestracyjnym, z wyjątkiem danych
dotyczących adresu operatora urządzenia lub systemu ochrony przeciwpożarowej, oraz
załączenie dokumentu, o którym mowa w ust. 3, o ile jest wymagany. Po sprawdzeniu
zgodności danych zawartych w formularzu aktualizacji danych administratora konta z
załączonym dokumentem lub rejestrami, o których mowa w ust. 3, na adres poczty elektronicznej
nowego administratora konta przesyłana jest informacja o aktywacji jego dostępu do
konta i dezaktywacji dostępu do konta dotychczasowego administratora. Dostęp osób
kontaktowych do konta po zmianie administratora konta nie ulega zmianie. Przepis ust.
4 stosuje się.
10.
Zmiana danych operatora urządzenia lub systemu ochrony przeciwpożarowej następuje
poprzez wypełnienie przez administratora konta formularza aktualizacji danych operatora
urządzenia lub systemu ochrony przeciwpożarowej w Centralnym Rejestrze Operatorów.
11.
Zamknięcie konta operatora urządzenia lub systemu ochrony przeciwpożarowej następuje
poprzez wypełnienie przez administratora konta formularza zamknięcia konta w Centralnym
Rejestrze Operatorów.
12.
Formularze, o których mowa w ust. 6, 10 i 11, wypełniane są w trybie bezpośredniego
połączenia z systemem teleinformatycznym w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, po zalogowaniu się do Centralnego Rejestru Operatorów.
13.
W przypadku utraty hasła do konta na stronie logowania do Centralnego Rejestru Operatorów
należy podać adres poczty elektronicznej, który jest identyfikatorem (loginem) do
konta, do którego utracono dostęp. Na podany adres poczty elektronicznej zostanie
wysłane nowe hasło, które wymaga zmiany po pierwszym zalogowaniu.